Lucie Mádlová o e-shopu Nakup na dobro

před 2 lety

43 min

Lucie Mádlová o e-shopu Nakup na dobro



Popis epizody

Schválně - kolik jste minulý týden dostali emailů nebo dokonce i smsek lákajících vás na nabídku Black Friday? Dámy ze Swap Prague na tohle téma měly v předvečer “svátku nakupování” na svém instagramu povídání s různými hosty právě o tom, jak se s touhle mediální masáží vypořádat, nepodlehnout jí. I tady v LOOPĚ se tomu v posledních dílech hodně věnujeme - jak nakupovat udržitelně, zodpovědně a ideálně třeba i s nějakým sociálním dopadem. Natáčel jsem proto v Jizerské levandulovně, která se snaží být nejen cirkulární a ekologická, ale jako sociální podnik taky zaměstnává tamní ženy znevýhodněné na trhu práce. V minulém díle jsme mluvili o projektu Udržitelný eshop, který spustila Komerční banka ve spolupráci s Heurékou, společností Visa a Asociací společenské odpovědnosti - eshopy na základě hodnocení udržitelnosti nejen své nabídky zboží, ale třeba i provozu, dostávají nálepku, díky které si zákazníci, kteří chtějí nakupovat udržitelně, můžou vybrat obchod, který jim vyhovuje. A dneska - na tzv. Giving tuesday, tedy řekněme Štědré úterý,  bude hostem LOOPY Lucia Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti. Asociace nedávno rozběhla nový eshop Nakup na dobro, který nabízí zboží sociálních podniků, neziskových společností a třeba i chráněných dílen a má tak velký sociální dopad. Zároveň se ale snaží být udržitelný a tak klade důraz i na bezemisní dopravu a třeba i re-use princip při balení zboží. S čím Asociace eshop Nakup na dobro spustila? Proč je důležité při nakupování myslet i na jeho sociální dopad? A o čem je to tzv. giving Tuesday? V novém díle LOOPY odpoví Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Hodnocení epizody

Další epizody