• Facebook
  • Youtube
  • Instagram

BlueGhost Update

Lukas Pilka
Podcast o designu, který vidí do budoucnosti. Jak bude vypadat váš obor za 10 let? Na tuto otázku se Lukáš Pilka ptá designérů, výzkumníků, marketérů a inovátorů, kteří se přímo podílejí na formování budoucnosti. Návrhářů, jejichž kreativní práce má potenciál prolamovat konvence a ukazovat nová řešení napříč různými oblastmi podnikání. Jakým způsobem mohou nejnovější digitální technologie, automatizace, 3D tisk, umělá inteligence nebo virtuální a rozšířená realita proměnit tradiční odvětví, způsob života i fungování celé společnosti? Co si představit pod pojmy jako je design služeb, interakční, generativní, procedurální, edukační nebo udržitelný design? Každá epizoda představí originální vizi zítřka navazující na zaměření jejího hosta, na příležitosti oboru v němž se pohybuje i na problémy a výzvy, kterým se věnuje.

Hodnocení

Moje hodnocení:

Skóre podcastu:

80 %

Seznam epizod

  1. Logo epizody: Exkluzivní design, nebo skutečný dopad? O brýlích pro třetí svět s dvojnásobným držitelem Red Dot Design
    Exkluzivní design, nebo skutečný dopad? O brýlích pro třetí svět s dvojnásobným držitelem Red Dot Design
    11. 5. 2021
    Kde leží hranice mezi produktovým a průmyslovým designem? Proč se brýle pro třetí svět musely navrhovat zcela jinak, než ty, které běžně vidíme v optice? A proč je i pro takovýto "dobročinný" produkt zajímavé dostat ocenění Red Dot Design? Hostem Updatu je průmyslový designér Jakub Stedina, čerstvý dvojnásobný držitel tohoto ocenění.
  2. Logo epizody: Od invence k inovaci: Proč jen dobrý nápad startupu nestačí
    Od invence k inovaci: Proč jen dobrý nápad startupu nestačí
    27. 4. 2021
    Jak vypadá designové myšlení? Z jakých kroků se skládá? Někdy má tři kroky, někdy šest, ale vždy je její součástí definice problému, jeho průzkum, příprava prototypu a testování zda funguje. Toto schéma přitom klade na první místo uživatele a je to právě on, kdo rozhoduje zda daný návrh funguje nebo nikoliv. A jaký je rozdíl mezi invencí a inovací? V Updatu odpovídá Liliana Berezkinová,která se svou společností Pipette & Chart pomáhá firmám a startupům inovace vytvářet.

    Číst dále...

  3. Logo epizody: Píšťalkou to začíná a domem končí. Jak vidí budoucnost 3D tisku v Průša Labu?
    Píšťalkou to začíná a domem končí. Jak vidí budoucnost 3D tisku v Průša Labu?
    13. 4. 2021
    Česká republika je podle Google Trends zemí, kde se 3D tisk vyhledává vůbec nejčastěji. V přepočtu na počet uživatelů Googlu je to o 1 procento více než v Jižní Koreji a o 34 procent více než v sousedním Německu. **Čeká nás tedy budoucnost, v níž vedle žehličky a pračky bude 3D tiskárna běžnou výbavou domácností? Nebo budeme navštěvovat místní 3D dílny podobně jako jsme chodili do copycenter?A co vlastně budeme tisknout? Hostem BlueGhost Update je tentokrát Ondřej Kašpárek, šéf PrusaLab, otevřené dílny pod křídly Prusa Research. **

    Číst dále...

  4. Logo epizody: Jak číst data? O vizualizaci informací s datovou novinářkou iRozhlasu
    Jak číst data? O vizualizaci informací s datovou novinářkou iRozhlasu
    30. 3. 2021
    **Podíváme-li se na články o vývoji pandemie, zcela jistě se v nich bude mluvit o aktuálním počtu nakažených nebo o množství provedených testů. Politickou debatu doplní data o volebních preferencích, fotbalový zápas nabídne statistiky faulů a střel na bránu a investiční zprávy se nejspíš budou věnovat divokému kolísání ceny BitCoinu. Vizualizace dat se stává stále častější součástí nejen zpravodajství,ale i našeho každodenního života skrze různé aplikace na našem telefonu. Jak se s nimi pracuje? Jaké dovednosti musí mít designér datových vizualizací? A můžou data lhát? Hostem 10. epizody Updatu je Kristína Zákopčanová, datová žurnalistka serveru iRozhlas.cz a spoluzakladatelka projektu Fakta o klimatu. **

    Číst dále...

  5. Logo epizody: Kde teče potok Ošupis? O designu informací s místopředsedou české Wikipedie
    Kde teče potok Ošupis? O designu informací s místopředsedou české Wikipedie
    2. 3. 2021
    Každá sociální síť je závislá na obsahu, který do ní vkládají její uživatelé. Instagram se neobejde bez fotek a selfíček, YouTube bez videí, Twitter bez krátkých textových zpráv a Clubhouse bez audio přenosů. Už sme si zvykli, že tento obsah vytváříme zdarma, že naší jedinou odměnou jsou lajky, hvězdičky nebo srdíčka a příliš nás nezajímá, že na každém našem příspěvku ve skutečnosti vydělává někdo jiný.Takto funguje naprostá většina sociálních médií, existuje ale několik málo výjimek. Tou nejznámější je Wikipedie. To, jakým způsobem ji designují sami uživatelé v Updatu popisuje Jan Groh.

    Číst dále...