Marketing

DataCast

DataCast

Ve světě zaplaveném daty, vítězí ten, kdo v nich umí plavat. V Datacastu sdílí své know-how zkušení majitelé, ředitelé a analytici – hrdinové, kteří pomocí dat zlepšují fungování firem. Bavíme se s nimi nejen o business intelligence a datových nástrojích, ale hlavně o tom, jak data využívat k lepšímu rozhodování a řízení, efektivnějšímu marketingu nebo rychlejším inovacím. Datacast pro vás vytváří společnost Keboola.

Autor podcastu: Keboola

Poslední epizody


DataCast

Jirka Hana a Petr Hamerník o tom, co dělá Geneea a o zpracovaní přirozeného jazyka

8.1.2020 (13:00)

Hosty 10. dílu Datacastu jsou Jirka Hana a Petr Hamerník ze společnosti Geneea. Bavíme se o tom, jak vznikla Geneea, co dneska dělá a obecně o problematice NLP (zpracování přirozeného jazyka). Dozvíte se například, kde se NLP využívá v konkrétních příkladech a jak mohou textová data dodat užitečný kontext číslům. 

DataCast

Ondřej Tichý a Ondřej Krátký o tom, jak pracují s daty v Liftagu

19.11.2019 (11:30)

Hosty devátého dílu Datacastu jsou Ondřej Krátký a  Ondřej Tichý. Budeme se bavit, co zajímavého dělají v Liftagu s daty, co je podle nich "smart cities", jaká data dávají řidičům, ale hlavně o tom jak a na čem Liftago buduje data a proč je to ukázka firmy, která svůj úspěch staví na datech. 

DataCast

Milan Merglevský (Ecommerce-academy.cz) o datech v marketingu

9.10.2019 (06:53)

Hostem osmého dílu DataCastu je Milan Merglevský, zakladatel Ecommerce-academy.cz. Povídání bude o ceně datového know-how v e-commerce, jak jsou na tom markeťáci při práci s daty. Probereme jejich úskalí při vyhodnocování marketingových investic a taky srovnání práce s daty mezi malými a velkými firmami.

DataCast

Jakub Balada (Apify) o web scrapingu a využití nástroje Apify

5.9.2019 (14:55)

Tentokrát pro vás máme technologičtější téma a tím je web scraping. O tom, jak automatizované získávání dat z internetu funguje, co se s takovými daty dá pak dělat a jak se na tuhle problematiku dívá právo povídal Jakub Balada, spoluzakladatel českého startupu Apify.

DataCast

Petr Huňka (Rohlík.cz) o přechodu z GoodData na Tableau a tom, jak BI nachází spojence napříč firmou

7.8.2019 (12:20)

Pokud se zeptáte, jaká česká firma je příkladem data-driven přístupu, pak nás jako jeden z prvních napadne právě Rohlík.cz. Jedničku v on-line nákupu potravin uvádět nemusíme, zato šéfa BI týmu Petra Huňku vám představíme s velkým zájmem - a hlavně pak jeho názory na roli dat a datového týmu uvnitř firem, které se rozhodnou založit ...

DataCast

Radek Hájek (Kofola) o restartu Business Intelligence v Kofole

7.7.2019 (07:38)

V pátém díle našich datových podcastů jsme si povídali s Radkem Hájkem, šéfem business intelligence v Kofole. Řešili jsme, co to vlastně Kofola je, jaké jsou její brandy, jak funguje Radkův BI tým a Jakuba samozřejmě zajímalo, jak přistupují k datům. Nakousli jsme také to, že Radek s daty dělá třicet let a proč je pro něj Průmysl 4.0 ...

DataCast

Martin Fridrich (Alza.cz) o tom, jak se dělá data science u české e-commerce jedničky

6.6.2019 (09:04)

Do čtvrtého dílu našich datových podcastů přijal pozvání Martin Fridrich, vedoucí všeho datového v Alza.cz. Původně si do Alzy šel jen rozšířit své dovednosti v informačních technologiích, dnes však vede tým data science a business intelligence. S Jakubem Turnerem se bavili o tom, jak česká jednička na trhu e-commerce s více než ...

DataCast

Michal Najman (Meteopress) o využití dat o počasí a inovacích v meteorologii

3.5.2019 (16:40)

Ve třetí epizodě DataCastu je hostem Michal Najman, CEO a majitel informační služby o počasí Meteopress, která mj. vytváří nejnovější síť vlastních meteoradarů. Jakub Turner se Michala ptal na to, jak transformuje Meteopress a inovuje obor meteorologie. Velký fokus je ovšem jako obvykle na data. Data o počasí hrají klíčovou roli v ...

DataCast

Lukáš Uhl (Dáme Jídlo, Pietro Filipi...) - o datech a change managementu

18.1.2019 (13:03)

Lukáš Uhl v minulosti pracoval jako konzultant ve společnosti McKinsey. V České republice vybudoval DámeJídlo.cz a po akvizici od Delivery Hero se přesunul na německou centrálu s úkolem vybudovat tuto logistickou platformu i v ostatních zemích. Naposledy působil jako Director of Operations v Pietro Filipi a nyní pomáhá firmám jako ...

DataCast

Michal Buzek (Heuréka) o sjednocení reportingu napříč 9 zeměmi a vytvoření nové služby pro 50 tisíc e-shopů v ČR a SK

4.10.2018 (15:42)

V prvním díle podcastu DataCast byl hostem Michal Buzek. Michal je vedoucí analytického oddělení v Heurece, má na starosti BI a analýzu. Jeho 3 hlavní úkoly v Heurece jsou: zlepšit a zprostředkovat data pro jednotlivé oddělení, sjednotit data napříč zeměmi, dodávat data pro B2B partnery (odhady kolik se utratí na ecommerce atd.). ...

Mohlo by vás zajímat

Využitím těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací.