DataCast

DataCast

Ve světě zaplaveném daty, vítězí ten, kdo v nich umí plavat. V Datacastu sdílí své know-how zkušení majitelé, ředitelé a analytici – hrdinové, kteří pomocí dat zlepšují fungování firem. Bavíme se s nimi nejen o business intelligence a datových nástrojích, ale hlavně o tom, jak data využívat k lepšímu rozhodování a řízení, efektivnějšímu marketingu nebo rychlejším inovacím. Datacast pro vás vytváří společnost Keboola.

Autor podcastu: Keboola

Poslední epizody


DataCast

Mirek Lapour (Linet) o inovacich nejen v datech

27.1.2020 (09:57)

Dalším hostem Datacastu #11 je Mirek Lapour(CIO www.linet.cz). S Mirkem jsme se nebavili úplně o datech, ale spíše o jeho zkušenostech z obou břehů, jak toho businessového v roli šéfa inovací například v Makru, tak z toho technického, jako CIO Tesca a nově i jedné z úspěšných českých firem na globálním trhu Linet. Firma Linet podniká ...

DataCast

Jirka Hana a Petr Hamerník o tom, co dělá Geneea a o zpracovaní přirozeného jazyka

8.1.2020 (13:00)

Hosty 10. dílu Datacastu jsou Jirka Hana a Petr Hamerník ze společnosti Geneea. Bavíme se o tom, jak vznikla Geneea, co dneska dělá a obecně o problematice NLP (zpracování přirozeného jazyka). Dozvíte se například, kde se NLP využívá v konkrétních příkladech a jak mohou textová data dodat užitečný kontext číslům. 

DataCast

Ondřej Tichý a Ondřej Krátký o tom, jak pracují s daty v Liftagu

19.11.2019 (11:30)

Hosty devátého dílu Datacastu jsou Ondřej Krátký a  Ondřej Tichý. Budeme se bavit, co zajímavého dělají v Liftagu s daty, co je podle nich "smart cities", jaká data dávají řidičům, ale hlavně o tom jak a na čem Liftago buduje data a proč je to ukázka firmy, která svůj úspěch staví na datech. 

DataCast

Milan Merglevský (Ecommerce-academy.cz) o datech v marketingu

9.10.2019 (06:53)

Hostem osmého dílu DataCastu je Milan Merglevský, zakladatel Ecommerce-academy.cz. Povídání bude o ceně datového know-how v e-commerce, jak jsou na tom markeťáci při práci s daty. Probereme jejich úskalí při vyhodnocování marketingových investic a taky srovnání práce s daty mezi malými a velkými firmami.

DataCast

Jakub Balada (Apify) o web scrapingu a využití nástroje Apify

5.9.2019 (14:55)

Tentokrát pro vás máme technologičtější téma a tím je web scraping. O tom, jak automatizované získávání dat z internetu funguje, co se s takovými daty dá pak dělat a jak se na tuhle problematiku dívá právo povídal Jakub Balada, spoluzakladatel českého startupu Apify.

DataCast

Petr Huňka (Rohlík.cz) o přechodu z GoodData na Tableau a tom, jak BI nachází spojence napříč firmou

7.8.2019 (12:20)

Pokud se zeptáte, jaká česká firma je příkladem data-driven přístupu, pak nás jako jeden z prvních napadne právě Rohlík.cz. Jedničku v on-line nákupu potravin uvádět nemusíme, zato šéfa BI týmu Petra Huňku vám představíme s velkým zájmem - a hlavně pak jeho názory na roli dat a datového týmu uvnitř firem, které se rozhodnou založit ...

DataCast

Radek Hájek (Kofola) o restartu Business Intelligence v Kofole

7.7.2019 (07:38)

V pátém díle našich datových podcastů jsme si povídali s Radkem Hájkem, šéfem business intelligence v Kofole. Řešili jsme, co to vlastně Kofola je, jaké jsou její brandy, jak funguje Radkův BI tým a Jakuba samozřejmě zajímalo, jak přistupují k datům. Nakousli jsme také to, že Radek s daty dělá třicet let a proč je pro něj Průmysl 4.0 ...

DataCast

Martin Fridrich (Alza.cz) o tom, jak se dělá data science u české e-commerce jedničky

6.6.2019 (09:04)

Do čtvrtého dílu našich datových podcastů přijal pozvání Martin Fridrich, vedoucí všeho datového v Alza.cz. Původně si do Alzy šel jen rozšířit své dovednosti v informačních technologiích, dnes však vede tým data science a business intelligence. S Jakubem Turnerem se bavili o tom, jak česká jednička na trhu e-commerce s více než ...

DataCast

Michal Najman (Meteopress) o využití dat o počasí a inovacích v meteorologii

3.5.2019 (16:40)

Ve třetí epizodě DataCastu je hostem Michal Najman, CEO a majitel informační služby o počasí Meteopress, která mj. vytváří nejnovější síť vlastních meteoradarů. Jakub Turner se Michala ptal na to, jak transformuje Meteopress a inovuje obor meteorologie. Velký fokus je ovšem jako obvykle na data. Data o počasí hrají klíčovou roli v ...

DataCast

Lukáš Uhl (Dáme Jídlo, Pietro Filipi...) - o datech a change managementu

18.1.2019 (13:03)

Lukáš Uhl v minulosti pracoval jako konzultant ve společnosti McKinsey. V České republice vybudoval DámeJídlo.cz a po akvizici od Delivery Hero se přesunul na německou centrálu s úkolem vybudovat tuto logistickou platformu i v ostatních zemích. Naposledy působil jako Director of Operations v Pietro Filipi a nyní pomáhá firmám jako ...

Mohlo by vás zajímat

Využitím těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací.