82 %
Kam se budou vyvíjet prvky aktivní bezpečnosti? Jaké jsou nejdůležitější novinky v této oblasti? Vše jsme detailně probrali s experty Škoda Auto na testovacím polygonu v Úhelnici a jednotlivá stanoviště si na workshopu také vyzkoušeli. Jaké to je třeba je, když auto řídí robot a zastaví těsně před chodcem nebo cyklistou?
Jak by mohla vypadat větší udržitelnost v automobilovém průmyslu? Nebudeme dneska otevírat debatu elektrická vs spalovací auta. Zaměříme se na materiály, ze kterých se auta vyrábějí, exteriéry i interiéry. Oddělení EKX ve Škoda Auto totiž mimo jiné hledá materiály, které by mohly být více cirkulární - od prvků v interiéru z biomateriálů, které jsou zatím v prototypové fázi, až po
V minulém díle jsme mluvili o autonomním robotu IPA2X, který zastaví auta přijíždějící k přechodu, aby lidé mohli bezpečně přejít. Na projektu financovaném Evropskou unií se podílela i automobilka Škoda, která navíc vyvinula i speciální masku pro vůz Enyaq iV s HMI rozhraním - místo tzv. crystal face tak má tento prototypový Enyaq LED obrazovku, která umí právě například chodcům ukázat, že mohou
Robot IPA2X je tzv. inteligentní asistent pro chodce. Autonomní vozítko by na přechodech mělo zajistit větší bezpečnost například dětí nebo osob s nějakými pohybovými problémy, ale samozřejmě obecně všech chodců. Má dvě hlavní části. Základnu, nebo chcete-li podvozek s koly poháněnými elektromotory. Na dvoumetrové tyči je pak druhá část robota, v podstatě jeho mozek - LiDAR a kamery, díky kterým
Nehod na železničních přejezdech bohužel neustále přibývá. Často jsou na vinně řidiči, kteří ignorují výstražná zařízení nebo nejsou dostatečně obezřetní na nechráněných přejezdech. Škoda Auto ale vyvinula aplikaci, která varuje řidiče na blížící se vlak - a měla by tak zvýšit bezpečnost na přejezdech. Aplikaci Traffication si u většiny modelů Škoda můžete nainstalovat do infotainmentu vozu.