Spotify Wrapped for Creators 2025 potvrzuje, že podcasty se letos staly jedním z hlavních míst, kde lidé zpracovávali události, hledali kontext a sdíleli emoce. Data ukazují tři silné trendy, které formovaly celý rok.
Ze světa podcastůPro tvůrceSpotify Wrapped for Creators 2025, Šárka Möllerová
9. 12. 2025
Tři trendy, které definovaly podcasty v roce 2025Podle dat ze Spotify Wrapped for Creators 2025 se tvůrci stali jedním z hlavních zdrojů vysvětlení, interpretace i emočního zpracování velkých událostí. Když se něco stalo, publikum zamířilo na Spotify.
Velké události rozhýbaly poslechovost a tvůrci určovali tempo debaty
Když přišel Super Bowl, na Spotify se objevilo více než třicet tisíc epizod, které z jediné sportovní noci vytvořily mnohatýdenní téma. Jako téma si ho zvolil i podcast The Bill Simmons Podcast. Tahle epizoda mu přinesla během prvního týdne o jedenáct tisíc hodin poslechu více než by přinesla běžná epizoda. Stejný efekt byl i u Oscarů. Podcast The Toast vzrostl o 128 procent, Conan O’Brien Needs A Friend o 43 procent nad průměr své epizody. Podle Spotify byly obecně nejúspěšnější epizody ty, které se věnovaly zásadním kulturním momentům roku. V průměru dosahovaly o třicet procent lepšího výkonu než běžný obsah, což potvrzuje, že rychlé a autentické reakce mají zásadní vliv na růst poslechovosti.
Video podcasty zažily rekordní rok
Spotify uvádí, že čas strávený sledováním videí se letos více než zdvojnásobil. Největší podíl na tom mají video podcasty, které se staly plnohodnotným formátem. Od ledna, kdy platforma spustila Spotify Partner Program, vzrostla konzumace videa o více než osmdesát procent. Nejvýraznější růst zaznamenaly zpravodajské, sportovní a historické pořady, které měly přes dvě stě procent aktivní video konzumace. Ukazuje se, že tam, kde rozhodují emoce, reakce nebo vizuální moment, lidé chtějí nejen poslouchat, ale i sledovat.
Posluchači se stali součástí tvorby
Rok 2025 byl také rokem komentářů. Fanoušci na Spotify začali vystupovat jako neoficiální spolumoderátoři a přinášeli vlastní pohledy, vtípky, interpretace i nesouhlasné reakce. Komediální pořady nasbíraly téměř šest milionů komentářů a více než milion odpovědí. Pořady z oblasti umění přes dvě celé dvě desetiny milionu a společnost a kultura více než dva miliony. Emojis navíc ukazují intenzitu prožívání. Srdce se objevilo ve více než třech milionech komentářů a emotikon pláče v přibližně jednom a čtvrt milionu. Pro mnoho tvůrců se komentáře staly místem, kde vznikaly nápady na nové rubriky, kde se vytvářely vnitřní vtipy táhnoucí se napříč epizodami a kde se budovala důvěra, díky níž se z publika stala skutečná komunita.
Chcete víc tipů z české podcastové scény? Přihlaste se k našemu týdennímu newsletteru.