Epizoda 28 - Cookies po 1. 1. 2022

před 3 lety

67 min

Epizoda 28 - Cookies po 1. 1. 2022



Popis epizody

Co se mění Nově nutný souhlas, bez něj se nemůže nic ukládat = od 1. 1. budou na všech webech (které pracují s cookies soubory - jak svými, tak cizími) tzv. cookie lišty či brány. A specifické je ještě to, že na vstupu potřebujete nejen ne/souhlas uživatele, ale on ho musí mít možnost/právo i kdykoliv změnit. Pro to slouží už hotové cookies consent management nástroje typu: CookieBot.com, Usercentrics.com, Ethyca.com, Consentmanager.net, OneTrust.com, Cookiefirst.com, Cookiehub.com a další. Týká se veškerého on-line dění To se netýká jen affiliate, ale celého on-line výkonnostního marketingu, analytiky, PPC, remarketingu, … všeho co doposud známe a považujeme za moderní internetové metody jak propagace, tak jejího analyzování. V zahraničí to funguje déle, než u nás. Máme druhý nejhorší zákon co se týče přísnosti textace, nejhorší by dle rešerší právníků mělo být sousední Rakousko. Dopad Zde bohužel nemáme křišťálovou kouli, takže můžeme pracovat jen s informacemi ze zahraničí. Některé zdroje mluví o 30 % nesouhlasu, některé 10 %, 20 %, … Za nás to bude někde uprostřed, třeba 20 %, které to ovlivní. Tuto hladinu přibližně potvrdil na základě svého A/B testování zástupce Livesportu, který vystoupil na proběhlém Datarestartu od agentury Taste. V EU získáváme až 80 % souhlasů. Bylo to odlišné napříč EU v jednotlivých zemích: Velká Británie 86 % Maďarsko 80 % Německo 72.5 % Finsko 77 % Pro kontext a upřímnost byly i horší země: Itálie 65 % Belgie 67 % a další Neboli není to pevné a plošně tvrditelné číslo - každý inzerent (i v každé zemi kde působí) bude mít svou průměrnou hladinu, ale do toho každý partner má unikátní mix návštěvnosti a ta taky bude mít jiná % konverze do ne/souhlasu. Řešení Budeme se věnovat nejčistšímu řešení, které je aktuálně dle právníků ve hře. Až praxe sama ukáže, jak se na jednotlivé implementace budou dívat soudy a jestli to nařízení nebude jemnější, než čekáme. Aktivní řešení S2S tracking Tracking kuponů Co největší snaha o souhlas (ovlivní jak inzerenti, tak partneři) Alaternativní řešení Sampling (dopočítání konverzí dle vzorku) Navýšení odměn partnerů TIP: Je možné dle právníků už dnes sbírat souhlasy svých návštěvníků a tedy si optimalizovat UX, textaci, mít už zpětnou vazbu od analytiků/markeťáků k implementaci a tím mít náskok oproti ostatním.

Hodnocení epizody

Další epizody