• Facebook
  • Instagram
Logo podcastu: Trendspotting

Podivně fialová. Proč se vyhlašuje barva roku a kdo na tom vydělá? Poslechněte si Trendspotting

7. 1. 2022 | Trendspotting

V supermarketu obvykle věnujeme rozhodnutí, jaký produkt si koupíme méně než 90 sekund a 85 % potřebitelů se při nákupu rozhoduje na základě barvy. I proto značky budují svou asociaci s konkrétní barvou už po staletí. Červenou Coca- Colu nebo zelený Starbucks poznáte už zdálky. Až v roce 1995 ale přibyla barva jako ochraná známka. Nejvyšší soud v Americe přiznal firmě Owens Corning, které vyráběla izolace, nárok na konkrétní odstín růžové pro reklamní kampaň „Think Pink”. A to spustilo lavinu: Cardburry si od té doby chrání fialovou, UPS hnědou, Louboutin červené podrážky a Tiffany tyrkysové krabičky. I proto se v dnešním dílu věnujeme fenoménu Pantone a vyhlašování barvy roku, která odráží celosvětovou společenskou náladu a ovlivňují to, co se prodává.

Hodnocení

Moje hodnocení:

Skóre epizody:

--

Ohodnoť epizodu!

Skóre se objeví až epizodu ohodnotí několik uživatelů. Měj chvíli strpení

Podcast

Logo podcastu: Trendspotting
Trendspotting
Hospodářské noviny

Společenské fenomény i popkulturní trendy. V jídle, designu, cestování i biohackingu. Od krevet ze zkumavky, přes tenisky až po 15 minutové město. Thea Kučerová a Pavlína Louženská v podcastu #Trendsp...

Seznam epizod

  1. Nealko bary, uvědomělé pití a abstinující generace Z. Proč je střízlivost trendy a co na to Češi
    21. 1. 2022 |

    Trendspotting

    Podle iniciativy Suchej únor je popíjení náš národní sport. Průměrný Čech vypije za rok 14.4 litrů

  2. Podivně fialová. Proč se vyhlašuje barva roku a kdo na tom vydělá? Poslechněte si Trendspotting
    7. 1. 2022 |

    Trendspotting

    V supermarketu obvykle věnujeme rozhodnutí, jaký produkt si koupíme méně než 90 sekund a 85 %

  3. Futuristické Vánoce? Kapra nahradí krevety ze zkumavky, obálky s bankovkami zase kryptoměny
    17. 12. 2021 |

    Trendspotting

    Kulturní boj za českého Ježíška je za dveřmi. Na paty nám už nešlape jen globalizace skrze

  4. Co nás čeká po smrti? I silně konzervativní obor pohřebnictví má své trendy
    10. 12. 2021 |

    Trendspotting

    V Indii pohřbívají do posvátné řeky Gangy, námořníci do moře, Nepálci do větru. Moderní západní svět

  5. Trendy nejsou náhoda. Jak pracují trendspotteři a jak poznat, co bude #trending?
    26. 11. 2021 |

    Trendspotting

    Mikrotrendy, makrotrendy, sezónní trendy nebo třeba „right-now” trendy. Klasický cyklus trendů,

  6. Předplaťte si svého autora! Krize v tiskárnách, síla audioknih a další trendy, které ovlivňují literární trh
    19. 11. 2021 |

    Trendspotting

    Tolik knih, tak málo času, posteskl si kdysi muzikant Frank Zappa. Letos ale dostanete náskok. Na

  7. Nahradí terapeuty umělá inteligence? Poslechněte si trendy v péči o duševní zdraví
    29. 10. 2021 |

    Trendspotting

    Poslední dva roky byly dost na hlavu. A to doslova. Jedním z negativních důsledků pandemie totiž

  8. Komfort je nový luxus a když už nakupovat, tak v sekáči. Jaké trendy ovládly samotný módní průmysl?
    15. 10. 2021 |

    Trendspotting

    „Móda je přímým odrazem doby, ve které žijeme,” říká japonský umělec Azuma Makoto. Jestli jste si

  9. Buklé, baculaté židle a kachličky z vaječných skořápek. Trendspotting se vydal za designem
    1. 10. 2021 |

    Trendspotting

    Po dvou a půl letech vyrazili milovníci designu a profesionálové z oboru do mekky designu, do

  10. Vyučování ve VR brýlích, myšlení začátečníka a mikro edukace? Poslechněte si trendy ve vzdělávání
    3. 9. 2021 |

    Trendspotting

    Mezi zásadní trendy moderního vzdělávání patří neoddiskutovatelně to, které se děje online. Do roku

Logo epizody: undefined

00:00

00:00