Marketing je mrtev, ať žije marketing

Marketing je mrtev, ať žije marketing

před 10 lety

7 min


Přichází zajímavá etapa vývoje marketingové komunikace. Existují dva velké světy a ty proti sobě stojí, navzájem se inspirují, kopírují od sebe, přitom každý z těch světů je naprosto jiný. Mluvím o marketingu pro velké firmy, velké společnosti a korporace a marketingu pro malé firmy, podnikatele, střední firmy a živnostníky. Tyhle dva světy od sebe často kopírují. Hlavně malé firmy se dívají na ty velké a přebírají jejich techniky, postupy a způsoby, jak dělají marketing a reklamu. Malé firmy však nemají marketingové oddělení, nemají ani rozpočty, které mají velké firmy, nemají všechno to pozadí a možnosti, které umožňují dělat tzv. neefektivní marketing ve velkém stylu. Proto je velké neštěstí, když si malé firmy a podnikatelé kupují billboardy, investují do tradičních reklamních ploch, kupují na internetu bannery a dělají ty věci, které kolem sebe vidí. Není se však čemu divit. Snaží se jen napodobovat to, co kolem sebe vnímají. Je třeba pochopit, jak funguje evoluce marketingu, a pochopit velký rozdíl mezi těmito dvěma světy. Velké firmy si žijí svůj vlastní život. My menší se potřebujeme chytře zorientovat v tom, jak funguje byznys, marketing a psychologie prodeje. Je důležité, abychom opustili starý způsob. Starý způsob je, že jste křičeli do světa: hej, kupte si moje věci. Dnešní marketing funguje jinak. Je potřeba přidat mezi naši snahu získávat návštěvnost a prodávat některé mezikroky. Potřebujete mezi tyhle dvě věci vložit něco, čemu se říká souhlas. Souhlas znamená jinak řečeno to, že budujete databázi kontaktů. Budovat databázi kontaktů znamená získávat souhlas od vašich potenciálních klientů, abyste s nimi mohli komunikovat. Jestliže vložíte mezi tyhle dvě věci, získávat návštěvnost a prodávat, vaši schopnost budovat souhlasnou databázi e-mailů, se kterou můžete následně komunikovat, získáváte obrovskou výhodu. Výhodu budovat důvěru a vztah. Prodat můžete pouze ve chvíli, kdy máte dostatečnou důvěru a dostatečný vztah s vaším klientem. A to se neděje při první schůzce, první informaci, prvním setkání. Potřebujete zůstat ve spojení, potřebujete se připomínat a na to potřebujete souhlasnou databázi vašich potenciálních kontaktů, abyste s nimi mohli dál komunikovat. Opusťte starý marketing velkých firem. Marketing nové generace vede k tomu, aby vedl maximálně k prodeji, abyste vedli váš kontakt cestou zákazníka ideálně k tomu, že se o vás na jedné straně dozví a chytře si ho provedete tak, aby na druhé straně od vás koupil. Nejde tak o brand a o značku, ale jde o to, abyste dodali dobrou službu a užitek vašemu klientovi a tím vydělali peníze. Vysílání s Davidem Kiršem, lektorem a podnikatelem, tvůrcem konceptu Firma 2.0 a programu Email Academy a Miliónové impérium. Spojujte zdánlivě nespojitelné, technologie a osobní rozvoj. Více na www.davidkirs.cz

Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!
Odesláním souhlasíte, aby vám ČESKÉ PODCASTY zasílaly pravidelné e-mailové newslettery o novinkách. Tento souhlas udělujete na dobu neurčitou s tím, že jej můžete kdykoliv bezplatně odvolat prostřednictvím tlačítka v každém newsletteru.
O tom, jak s vašimi osobními údaji (tj. e-mailem) nakládáme, si můžete přečíst na stránce zásady ochrany osobních údajů.
© 2025 České Podcasty