Popis epizody
TKI - telefonická krizová intervence je právě způsob, jakým primárně Linka bezpečí a Rodičovská linka sociální služby poskytuje. Jedná se o akutní, okamžitou, jednorázovou, nebo krátkodobou psychologickou a sociální pomoc, která je určena lidem v obtížné životní situaci. Takto zní obecná definice. S Lucií se však na téma zaměříme detailněji. Jaké jsou rozdíly, úskalí a výhody oproti osobní návštěvě pacienta? Kde je hranice TKI a terapie? Jak probíhá takový hovor, jaké jsou jeho fáze a délka? Linka bezpečí je i velmi uznávaný "školitel", který nabízí akreditovaný kurz TKI. Připravuje tak konzultanty jak pro své služby, tak další krizové linky v ČR. Jak kurz probíhá, jak dlouho trvá? Je opravdu jen pro odborníka na telefonu? V dnešním podcastu se ujistíte, že na druhé straně telefonu jsou pro děti připraveni opravdu kvalitní odborníci a lidé na svém místě.
HOST: Mgr. Lucie Zelenková je s Linkou bezpečí svázána již od roku 2002. Začala jako konzultant na lince a přes vedoucí směny a e-mailovou poradnu se vypracovala na zástupce vedoucí odborných služeb. Mimo Linku pracovala i v organizaci pomáhající dospělým lidem s mentálním postižením k samostatnosti a do diagnostického ústavu pro děti – cizince. Od roku 2015 je sociální pracovnicí Linky bezpečí a nyní zástupce vedoucí odborných služeb LB. Hlídá kvalitu hovorů na lince nebo ve spolupráci s kolegy vytváří metodiky. Za Linku se zapojuje do mezioborové spolupráce a v zájmu klienta přímo komunikuje s organizacemi, které mu mohou v jeho náročné situaci přímo pomoci. Pro Linku bezpečí také lektoruje v našem Výcviku telefonické krizové intervence a dalších kurzech.
Partneři projektu: ČSOB, Nadace O2, Nadace ČEZ, Colonnade Insurance S.A.
Spolufinancováno Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy.
Podporujte Linku bezpečí.
Hodnocení epizody
Další epizody
Odkazy
Web podcastuwww.linkabezpeci.cz
https://ceskepodcasty.cz/epizoda/127937
Obecné
Ochrana soukromí