Bez rychlotratí budeme periferií Polska. Ale proč musí vést právě tudy?

Bez rychlotratí budeme periferií Polska. Ale proč musí vést právě tudy?

před 2 lety

17 min


Rychlotrať chceme, ale ne tak, jak ji namalovali v Praze, zlobí se ústecký patriot Martin Hausenblas. V rozhovoru vysvětluje, proč platí vlastní projektanty a v čem by jeho trasa „Radobýl“ byla lepší.Budou-li někdy v Česku jezdit rychlovlaky světových parametrů, trať z Prahy na Berlín je prvním vážným kandidátem. Přípravné práce jsou tu v nejpokročilejším stádiu, Německo stavbu podporuje a velký zájem má i veřejnost v Ústí nad Labem, které bude hlavní zastávkou.„Když nebudeme dělat nic, tak se můžeme stát periferií Polska a to by se nám určitě nevyplatilo,“ říká k průtahům všech vysokorychlostních tratí jejich dlouholetý propagátor Martin Hausenblas, ústecký podnikatel, bývalý zastupitel a nově i důležitý hráč v boji o to, jak dopadne pilotní expresní linka na Berlín.Místo pasívního čekání, jak novou trať zakreslí do mapy někdo v Praze, zvolil Hausenblas jiný, aktivnější přístup. Zaplatil projektanty a zaskočil centrální orgány tím, že jim začal předkládat vlastní varianty, pro které si v kraji opatřil širší politickou podporu u komunálních politiků. Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!
Odesláním souhlasíte, aby vám ČESKÉ PODCASTY zasílaly pravidelné e-mailové newslettery o novinkách. Tento souhlas udělujete na dobu neurčitou s tím, že jej můžete kdykoliv bezplatně odvolat prostřednictvím tlačítka v každém newsletteru.
O tom, jak s vašimi osobními údaji (tj. e-mailem) nakládáme, si můžete přečíst na stránce zásady ochrany osobních údajů.
© 2025 České Podcasty