#42 Schopnost sdílení jako základ tvorby firemní kultury společnosti Baťa

#42 Schopnost sdílení jako základ tvorby firemní kultury společnosti Baťa

před 3 lety

19 min


Jak se tvořila firemní kultura ve společnosti Baťa? Základem se stala schopnost naučit každého jednotlivce sdílet nejen pracovní zkušenosti, ale také ty osobnostní. Tímto způsobem vznikaly manuály, desatera i učební texty, nemluvě o zaznamenávaní znalostí, zkušeností, postupů ale také pocitů. Firma se snažila, aby její kultura sílila a nestalo se, že bude rozmělněna nově příchozími. Nově příchozí tedy dokázali nasávat autentické zážitky svých předchůdců a vytvářet si vztah k firmě na základě jejich zkušeností. Vedení společnosti Toyota, které se hlásilo k inspiraci odkazem Baťa, se v pozdějších letech přiznalo, že podstatná část filozofie Baťa zůstala jimi opomenuta – schopnost sdílet a na základě sdílení posilovat firemní kulturu.

Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!
Odesláním souhlasíte, aby vám ČESKÉ PODCASTY zasílaly pravidelné e-mailové newslettery o novinkách. Tento souhlas udělujete na dobu neurčitou s tím, že jej můžete kdykoliv bezplatně odvolat prostřednictvím tlačítka v každém newsletteru.
O tom, jak s vašimi osobními údaji (tj. e-mailem) nakládáme, si můžete přečíst na stránce zásady ochrany osobních údajů.
© 2025 České Podcasty