• Facebook
  • Instagram
Logo podcastu: EDUcast

EDUcast

EDUin

Jak vybrat nejvhodnější školu pro vaše dítě? Jak je na tom český vzdělávací systém ve srovnání se zahraničím? A jsou ve školství u nás opravdu tak velké nerovnosti, jak se tvrdí? V EDUcastu s Veronikou Sedláčkovou a Pavlou Lioliasovou rozebíráme aktuální témata, která hýbou světem vzdělávání.

 

Hodnocení

Moje hodnocení:

Skóre podcastu:

--

Ohodnoť podcast!

Skóre se objeví až podcast ohodnotí několik uživatelů. Měj chvíli strpení

Seznam epizod

  1. Logo epizody: #21 - O ukrajinských středoškolácích v Česku se Zuzanou Ramajzlovou
    #21 - O ukrajinských středoškolácích v Česku se Zuzanou Ramajzlovou
    3. 11. 2022

    Velké procento dětí, které se do Česka dostaly kvůli válce na Ukrajině, jsou středoškoláci. Pobytem u nás se ale řada z nich ocitla v situaci, kdy je těžké se zařadit do společnosti a chodit do školy. Přijímací zkoušky na střední školy udělalo jen málo z nich, část dětí stále na dálku online navštěvuje svou ukrajinskou školu a s českými vrstevníky se vlastně nepotkávají, takže vypadávají z českého

  2. Logo epizody: #20 - O Hejného výukové metodě matematiky s Milanem Hejným
    #20 - O Hejného výukové metodě matematiky s Milanem Hejným
    9. 6. 2022

    Hostem EDUcastu je spoluzakladatel Hejného výukového metody matematiky a člen Auly slávy v rámci ceny EDUína Milan Hejný. Co je základním rozdílem mezi klasickou výukou matematiky a Hejného metodou? Proč by pan profesor žádného rodiče nepřesvědčoval, že jeho metoda je lepší než ta druhá? Jaký byl Milan Hejný sám žák? Proč se pro něj učení stalo doslova drogou? A proč je důležité, aby děti byly

  3. Logo epizody: #19 - O výsledcích TIMSS pro výuku Hejného matematiky s Davidem Gregerem a Janou Hanušovou
    #19 - O výsledcích TIMSS pro výuku Hejného matematiky s Davidem Gregerem a Janou Hanušovou
    18. 5. 2022

    Žáci 4. tříd základních škol, kde se učí podle Hejného metody matematiky, jsou v matematice v průměru lepší než ostatní děti. Ukázala to analýza dat výzkumu TIMSS z let 2015 a 2019, kterou připravil tým z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Vznik analýzy finančně podpořila Nadace České spořitelny. V čem spočívá Hejného výuková metoda? Ve kterých úlohách

  4. Logo epizody: #18 - O školních psycholozích s Karlem Gargulákem
    #18 - O školních psycholozích s Karlem Gargulákem
    6. 5. 2022

    Události posledních týdnů dobře nasvítily problém, který české školy sužuje už léta - nedostatek školních psychologů a dalších podpůrných profesí. Potřebné jsou nejen pro děti, které ze vzdělávacího proudu vypadly během pandemie. Speciální přístup je potřeba i v případě ukrajinských žáků a studentů prchajících před válkou. Proč je pozice školního psychologa důležitá? Jaké jsou cesty financování

  5. Logo epizody: #17 - O nedostatku pedagogů s Janem Kouckým
    #17 - O nedostatku pedagogů s Janem Kouckým
    1. 4. 2022

    Ministerstvo školství v roce 2019 spočítalo, že v českých školách chybí šest tisíc pedagogů. Tématu nedostatku učitelů se ve svém výzkumu na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy věnuje ředitel Střediska vzdělávací politiky Jan Koucký. Ten v současné době dokončuje několikaletý projekt, který právě hledá důvody, proč pedagogové v českých školách chybí. Moderátorka Veronika Sedláčková se ho ptá