Jak vybrat nejvhodnější školu pro vaše dítě? Jak je na tom český vzdělávací systém ve srovnání se zahraničím? A jsou ve školství u nás opravdu tak velké nerovnosti, jak se tvrdí? V EDUcastu s Veronikou Sedláčkovou a Pavlou Lioliasovou rozebíráme aktuální témata, která hýbou světem vzdělávání.
90 %
Roman Göttlicher je aktuální vítěz ceny pro inspirativní učitele Global Teacher Prize Czech Republic. Na frýdecko-místecké Střední průmyslové škole a obchodní akademii učí občanskou výchovu, dějepis a teď od září také češtinu. Jeho cesta k učitelství přitom rozhodně nebyla přímá. Proč se mu ve výuce hodí jeho psychoterapeutický výcvik? V čem vidí velký význam učitelské supervize? Proč je podle něj
V jakém stavu je české vysoké školství? Jak aktuálně rychle řešit situaci s nízkými platy na humanitních fakultách vysokých škol? A jak se osvědčuje systém takzvaných insititucionálních akreditací na vysokých školách? Jaká je jejich budoucnost? A co podle něj vypovídá o prioritách vlády rychlé střídání ministrů školství? Moderátorka Veronika Sedláčková se nejen na tyto otázky ptá předsedy
Ministerstvo školství připravuje návrh Dlouhodobého záměru ve vzdělávání pro roky 2023 - 2027. Jde o soubor opatření, která mají podpořit změny v systému předškolního, základního i středoškolského vzdělávání. Co přesně by se do roku 2027 mohlo změnit? Proč je v Česku tolik odkladů a jak tuto situaci řešit? Co konkrétně chce ministerstvo udělat pro to, aby Česko nepatřilo mezi evropskými státy na
Přijímací zkoušky na střední školy letos kromě českých žáků dělalo také přes dva a půl tisíce dětí, které do Česka přišly kvůli válce na Ukrajině. I tak je to stále malé množství z celkového počtu ukrajinských středoškoláků, kteří v Česku jsou. Některé střední školy pro tento školní rok rozjely takzvané nulté ročníky - tam se mladí Ukrajinci připravovali na přijímací zkoušky v Česku. Jeden takový
Ministerstvo školství pokračuje s přípravou revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Hlavní díl práce teď leží na Národním pedagogickém institutu, který má vytvořit konkrétní obsah vzdělávání. Plán ale nabírá oproti původním představám zpoždění. Jak velký problém to může problém? Proč není potřeba tolik učiva proškrtat a přitom dát školám možnost učit menší množství látky?