Podcast, ve kterém společně s hosty probíráme nejrůznější zákruty literatury pro děti a mládež, protože to je to, co máme nejraději. Ať už o dětských knížkách a dětském čtenářství vypráví herečka a zpěvačka, knihovnice, šéfredaktor nakladatelství, historička umění či sami spisovatelé, vždy jde o povídání srozumitelné a přístupné jak rodičům, tak i všem těm, kterým jsou blízké kvalitní a krásné dětské knihy. Podcast je sice výtvorem nakladatelství Meander, ale hosté rozhodně nehovoří pouze o knížkách od nás. Inspirativní poslech rozhovorů vám přeje moderátor Jakub Pavlovský.
100 %
„Každého člověka poznamená jeho útlé dětství, mě si můj dědeček posadil na klín a vyprávěl mi antické příběhy,“ říká Renáta Fučíková, ilustrátorka, spisovatelka a pedagožka. I proto se ve svých knihách zabývá historií, která jí v různých oblastech zajímá ze všeho nejdřív. První knihu, kterou ilustrovala, byla Písnička pro Kláru, později se pustila do proškrabované kresby, kterou poprvé použila v
„Vzájemná komunikace mezi dítětem a rodičem musí být. Je nezbytná, pokud chceme, aby se z dítěte stal čtenář,“ říká Ester Stará, speciální pedagožka, logopedka a spisovatelka a dodává: „Je potřeba děti něčím uchvátit, proto poslední dobou do svých knih propašovávám něco, co vzbudí chuť čtenáře se do knihy pustit.“ V rozhovoru se dále dozvíte: že původně chtěla být ilustrátorkou; co je speciální
„Kam až moje dětská paměť sahá, tak jsem chtěla být spisovatelkou. Nevěděla jsem moc, co to znamená, ale chtěla jsem to,“ říká Daniela Fischerová, spisovatelka a básnířka známá svou tvorbou pro děti. „V poezii pro dospělé se toho dá strašně moc ošvindlovat. Něco napíšete, zatváříte se hlubokomyslně a třeba vám to projde, ale u dětí ne. Tam ten rytmus musí klapat, rým musí rýmovat a hned se pozná,
„Dospělí se dají oblafnout třeba recenzí v novinách, nebo tím, že daný autor je v módě, ale děti ne,“ říká spisovatel Petr Stančík, pro kterého psaní není práce, ale zábava. A dodává: „Moderní české pohádky se mi moc nelíbily, tak jsem se rozhodl, že pro své dcery napíšu vlastní.“ Stančík pro dospělé píše stejným způsobem jako pro děti, to znamená, že do toho dává stejnou invenci. Hlavní rozdíl je
„Umělecká knížka je něco, co se nám líbí natolik, že si to necháme i mimo knihovnu chvíli na nějaké výstavce,“ říká Ivana Pecháčková, zakladatelka Meandru, spisovatelka a překladatelka. „Meander považuju za rodinné nakladatelství, odjakživa se do chodu zapojují všichni v rodině,“ dodává. V rozhovoru se dále dozvíte: která „kniha“ vyšla Meandru jako první; jak vidí budoucnost nakladatelství; co je