Na vlně podnikání

Dan Tržil
Na vlně podnikání je podcast přinášející denní dávku podnikatelského know-how a inspirace. Hosty jsou výjimeční lidé ze světa byznysu - zajímaví podnikatelé, úspěšní freelanceři nebo top manažeři. Dan Tržil (tvůrce Proti Proudu) vám přináší nový podcast, který je ideální součástí produktivního dne. V 15-20 minutových epizodách poznáte nejen zajímavé osobnosti českého byznysu, ale získáte praktické rady a tipy, které budete moci okamžitě použít ve svém vlastním podnikání. Navíc se můžete stát součástí podcastu tím, že některému z budoucích hostů položíte otázku na webu navlnepodnikani.cz
Web RSS 

Seznam epizod

  1. Koncept learning organization s Jánem Urigou
    21. 10. 2020
    O čem je koncept learning organization? Tento koncept říká, že v dnešní době je jedinou možnou konkurenční výhodou, kterou firma může získat, schopnost učit se rychleji než konkurence. K inovacím, digitalizaci jsou potřeba technologie, ale na druhou stranu i vzdělání lidí ve firmě, aby dokázali inovace a technologie používat a začlenit je do své práce. Jak learning firemní kulturu rozvíjet a motivovat lidi k individuálnímu učení? Jak tento koncept zavést ve firmě? Učící se organizace jsou v neustále přestavbě.Na úplném začátku vzdělávání je poznání zákazníka a jeho potřeb. Firemní kultura learning organization je velmi autonomní a staví na zodpovědnosti jednotlivců. Jak se dá změnit firemní kultura k learning firemní kultuře? Jak změnit mindset lidí v týmu, aby se chtěli učit? Trvá to roky. Ambasadorem vzdělání ve firmě by neměl být CEO ani management, ale každý jednotlivý člen týmu. Jak rozpoznat, zda lidi, které do firmy nabíráte, do této firemní kultury zapadnou? Bavili jsme se i o tom, že ne vždy to co se naučíme, uplatníme v praxi a o tom, zda se dají měřit investice do vzdělávání. Kolik času, potažmo peněz ztratíme tím, že neuplatňujeme získané znalosti v praxi?

    Číst dále...

  2. Jindřich Lenz (Mutumutu): Budoucnost pojišťovnictví je motivovat ke zdravému životnímu stylu
    14. 10. 2020
    Životní pojištění, byznys pojišťoven, inovace v odvětví. To všechno je tématem dnešního dílu. Obor pojišťovnictví je co se týká inovací 10 let pozadu za bankovnictvím. Firmy nejsou motivované inovovat. Aplikace z oboru bankovnictví jako Twisto, Revolut, používáme takřka každý den. Ale pojištění každý den neřešíme. Právě kvůli tomu, že interakce se zákazníkem v tomto oboru není na denní bázi, nejsou pojišťovny nemotivané inovovat. Práci odvede finanční poradce, zprostředkovatel.Se zákazníkem se sejde víceméně před uzavřením pojištění a pak komunikace utichá. Mutumutu je startup, který přináší revoluci na poli životního pojišťovnictví. Jak sami říkají, bez pojišťováckých manýrů, srozumitelně, online (rozumějte bez papírových formulářů, fakt). Navíc motivují lidi ke sportu a pohybu. Říkají, kolik by toho měl člověk pro sebe dělat - sport, posílení imunity, vitality, úroveň BMI... abyste snížili riziko nemocí. Za zdravý životní styl pak získáváte slevu na svou pojistku. S CEO Mutumutu Jindřichem Lenzem se probíráme, jak poznat dobré pojištění a proč pojišťovny dost často neznají svého koncového zákazníka. Řešíme také začátky jejich projektu, proč je zajímalo právě toto zkostnatělé odvětví. Jaký má Mutumutu byznys model a kolik potřebuje mít zákazníků, aby to vycházelo? Zajímavé informace se dovíte i pokud řešíte investment. Mutumutu se podařilo získat nadnárodního investora. Jak funguje taková spolupráce? Mutumutu po dvou letech fungování řeší expanzi do Francie, Polska, Německa, Itálie a Ruska. Nahlédneme i do marketingu a do toho, jak v Mutumutu nad komunikačními kanály uvažuje. A proč se říká, že v marketingu funguje vždycky jen polovina rozpočtu, jen se nikdy neví, která.

    Číst dále...

  3. Filip Dřímalka: Digitální doba přináší mraky příležitostí
    8. 10. 2020
    Do Na vlně podnikání přijal pozvání Filip Dřímalka. V díle se dozvíte v jakých oblastech jsou nové podnikatelské příležitosti a jak postupovat při digitalizaci firmy. Digitalizace je v dnešní době velké téma. Jasné je, že svět bude více a více digitální. Co si pod pojmem digitalizace představit? V dnešním díle se dozvíte nejen to, co to digitalizace je, ale i to jak na změny reagovat, jak přemýšlet nad digitalizací svých produktů a služeb. Také o navazování technologických partnerství a o tom,o to vaší firmě může přinést.

    Číst dále...

  4. Jiří Kvíz - Jak se zorientovat v dotacích a má smysl, aby o ně žádala i vaše firma?
    1. 10. 2020
    Dnešní díl vám pomůže zorientovat v dotacích, udělat si obrázek o tom, zda dotace může čerpat i vaše firma a kdy je žádat o dotaci chyba. V Česku není žádný ucelený systém, ve kterém byste se mohli v aktuální nabídce dotací zorientovat. Dotace často bývají vypsány "úředničinou" a častokrát bývá dost těžké se zorientovat a pochopit, zda na dotaci jako firma dosáhnu a co k tomu potřebuji. Má smysl, aby vaše firma žádala o dotaci? Čerpat nebo nečerpat?Praktické tipy na téma dotace pro firmy v dnešním díle s Jiřím Kvízem z Enovation.cz.

    Číst dále...

  5. Irena Zatloukalová: Ve firemní komunikaci se nevyplatí natírat věci na růžovo
    24. 9. 2020
    Hostem dnešního dílu je Irena Zatloukalová. Irena působila jako tisková mluvčí v ČSOB, v Hypoteční bance a od roku 2011 v Seznam.cz. Od roku 2018 je spolumajitelkou PR agentury Fenek PR. Fenek PR se specializuje na PR a komunikaci technologických firem. Jak dělat a o čem je PR? PR není jen o tom, že se o nás píše v novinách. PR je o budování a řízení reputace. Komunikace firmy by měla být konzistentní. Pravdivá, autentická, ve všech komunikačních kanálech stejná a otevřená. A to nejen ven,ale i dovnitř firmy. Dodavatelé, zákazníci, ale i zaměstnanci by měli vědět kdo jste, jaká je vaše vize, příběh... "Nesnažte se vytvářet příběhy o tom, kdo jste, ale komunikujte to, kdo opravdu jste," říká Irena. Poučka fake it, till you make it nefunguje. O tom, jak dělat PR, jak ho vyhodnocovat a proč se nevyplatí natírat věci na růžovo s Irenou Zatloukalovou.

    Číst dále...