Společenské fenomény i popkulturní trendy. V jídle, designu, cestování i biohackingu. Od krevet ze zkumavky, přes tenisky až po 15 minutové město. Thea Kučerová a Pavlína Louženská v podcastu #Trendspotting se baví o tom, co zrovna letí.
73 %
Vrstvení, hygge a měkké dárky. To frčí každou zimu. Po dvou letech ale zažijeme chladné měsíce bez lockdownů a roušek a to je třeba oslavit. I když… letos na nás zase číhá zdražování energií, rostoucí náklady, inflace a nejistota. Navzdory obavám, že nás to dostatečně odradí od utrácení za dárky a dovolené, uvedla ve výzkumu PriceWaterhouseCoopers většina spotřebitelů – konkrétně 74 % –, že
Zatímco na venkově a v menších městech stále dominují auta a vlastní nohy, ve světových metropolích přesedlalo mnoho lidí na mikromobilitu – konkrétně sdílená kola, koloběžky nebo elektroskútry. V českých městech sedí v jednom autě průměrně 1,3 člověka a 55 % Středočechů využívá auto k cestě za prací. I proto města čím dál tím víc řeší kapacitu: Není kde zaparkovat, trávíme hodiny v kolonách a 64
Rodičovství. Slovo, které se mezi běžnou populací rozmohlo převážně v 70. letech, kdy se na scéně objevila exploze knih o výchově potomků. I dnes je to téma, kterému se dostává nevídané pozornosti a čísla to potvrzují: před 50 lety trávili rodiče intenzivním rozvojem dítěte hodinu a tři čtvrtě týdně, dnes je to přes pět hodin. Zatímco starší generace rodičů chtějí hlavně cílevědomé děti, rodiče
Na světě už existují více než dva miliony podcastů a rádio poslouchá alespoň jednou týdně 83 procent české populace. Konzumujeme více audioobsahu než kdy dřív, a zatímco poslechovost hudby zůstává v posledních pěti letech zhruba stejná, poslechovost mluveného slova se za tu dobu zvedla o osm procent. Rok 2020 byl navíc médii překřtěn na Rok renesance audia, a to i přesto, že odborníci nejprve
Zatímco před sto lety jste se do luxusu museli narodit, dnes vám stačí přístup k internetu. Dnes už ti, co určují, co bude aspirativní vůbec nemusí mít bohatství v tradičním slova smyslu. A stejně tak značky, které se stávají statusovými symboly, lákají zákazníky jinými hodnotami než kdy dřív. Třeba i proto, že do roku 2025 přispějí miléniálové a GenZ k 130% růstu na trhu s luxusem. Ani tradiční