• Facebook
  • Instagram
Logo podcastu: Trendspotting

Trendspotting

Hospodářské noviny

Společenské fenomény i popkulturní trendy. V jídle, designu, cestování i biohackingu. Od krevet ze zkumavky, přes tenisky až po 15 minutové město. Thea Kučerová a Pavlína Louženská v podcastu #Trendspotting se baví o tom, co zrovna letí.

Apple Web 

Hodnocení

Moje hodnocení:

Skóre podcastu:

70 %

Seznam epizod

  1. Logo epizody: Nealko bary, uvědomělé pití a abstinující generace Z. Proč je střízlivost trendy a co na to Češi
    Nealko bary, uvědomělé pití a abstinující generace Z. Proč je střízlivost trendy a co na to Češi
    21. 1. 2022

    Podle iniciativy Suchej únor je popíjení náš národní sport. Průměrný Čech vypije za rok 14.4 litrů čistého lihu, víc zvládnou jen v Litvě a Moldavsku. Za hranou rizikového pití se u nás pohybuje přes milion lidí, což je zhruba každý 7. dospělý, kterého potkáte na ulici. Během prvního roku pandemie navíc alkohol tekl proudem ještě rychleji a počet hospitalizací kvůli poškození jater se dokonce

  2. Logo epizody: Podivně fialová. Proč se vyhlašuje barva roku a kdo na tom vydělá? Poslechněte si Trendspotting
    Podivně fialová. Proč se vyhlašuje barva roku a kdo na tom vydělá? Poslechněte si Trendspotting
    7. 1. 2022

    V supermarketu obvykle věnujeme rozhodnutí, jaký produkt si koupíme méně než 90 sekund a 85 % potřebitelů se při nákupu rozhoduje na základě barvy. I proto značky budují svou asociaci s konkrétní barvou už po staletí. Červenou Coca- Colu nebo zelený Starbucks poznáte už zdálky. Až v roce 1995 ale přibyla barva jako ochraná známka. Nejvyšší soud v Americe přiznal firmě Owens Corning, které vyráběla

  3. Logo epizody: Futuristické Vánoce? Kapra nahradí krevety ze zkumavky, obálky s bankovkami zase kryptoměny
    Futuristické Vánoce? Kapra nahradí krevety ze zkumavky, obálky s bankovkami zase kryptoměny
    17. 12. 2021

    Kulturní boj za českého Ježíška je za dveřmi. Na paty nám už nešlape jen globalizace skrze bělovousého Santu Clause, ale také technologie všeho druhu, které čím dál tím rychleji mění svět tak, jak ho známe. V dalším dílu podcastu Trendspotting vám to ukážeme prakticky – na příkladech novodobých dárků, které postupně nahradí ty tradiční. Ať už je to měkký dárek z druhé ruky, NFT nebo let do

  4. Logo epizody: Co nás čeká po smrti? I silně konzervativní obor pohřebnictví má své trendy
    Co nás čeká po smrti? I silně konzervativní obor pohřebnictví má své trendy
    10. 12. 2021

    V Indii pohřbívají do posvátné řeky Gangy, námořníci do moře, Nepálci do větru. Moderní západní svět upřednostňuje pohřeb do země nebo kremaci, ve které je Česko mimochodem velmocí – volí ji 92 % pozůstalých. Smrt žije, jak zpívá Kato, a covid jí jde na ruku. Přesto je pohřebnictví obor, který se za posledních 100 let nezměnil téměř vůbec a převládá v něm silný konzervatismus. Ale i do něj, i když

  5. Logo epizody: Trendy nejsou náhoda. Jak pracují trendspotteři a jak poznat, co bude #trending?
    Trendy nejsou náhoda. Jak pracují trendspotteři a jak poznat, co bude #trending?
    26. 11. 2021

    Mikrotrendy, makrotrendy, sezónní trendy nebo třeba „right-now” trendy. Klasický cyklus trendů, které se opakují zhruba každých dvacet let, už nefunguje. Zvlášť díky sociálním sítím naopak existují trendy, které letí klidně jen jeden den. Obecně se ale cyklus zkrátil na tři až šest měsíců. A ovlivňuje to i generace, mluví se dokonce o tom, že rozdělování lidí podle sociodemografických faktorů