Nestíháte číst zprávy nebo koukat na události v televizi? Pusťte si to nejdůležitější z událostí dne do uší. Zpravodajské podcasty produkují mediální domy nebo televize. Jejich úroveň je skvělá, slovo moderátora často střídají komentáře a vyjádření odborníků. Které z nich jsou ty top a stojí za to je zařadit do svých oblíbených?
ČT24
Podcast ČT24 vám každý den naservíruje hlavní zprávy - Události České televize. Kromě toho audio dalších pořadů ČT24, jako Interwiew, Události komentáře, Otázky Václava Moravce. Skvělý zvuk a to nejdůležitější z Česka i ze světa. Jednoznačně doporučujeme.
DVTV
DVTV před nedávnem spustilo svůj podcast. Nejedná se o průřez všemi zprávami dne, ale o rozhovory, analýzy, komentáře, reportáže. Daniela Drtinová, Martin Veselovský a Emma Smetana se svými hosty komentují a analyzují aktuální dění. Vychází denně. Díly jsou dlouhé většinou kolem hodiny.
Checkpoint
Podcast Checkpoint vydává zahraniční redakce Seznam zpráv. Podcastem provází Jolana Humpálková a Eva Soukeníková. Dozvíte se v něm to nejzajímavější ze zahraničního dění a událostí. V patnácti minutách. Pokud vás zajímá, co se stalo ve světě a nemáte chuť nebo čas věnovat tomu dlouhé hodiny, podcast Checkpoint je právě pro vás.
TV Nova
TV Nova vydává nový díl podcastu každý den ráno - Ranní podcast. Obsahuje ty nejdůležitější události rána a včerejšího dne, dozvíte se také předpověď počasí nebo třeba to, kdo má dnes svátek. Podcast má spád, každá epizoda se vejde do tří minut. Ideální na cestu do práce. Jednou týdně přidává TV Nova rozhovor o aktuálním dění - pořad Napřímo. Ten má kolem půl hodiny a hosté bývají politici, odborníci.
Stopáž
Komentovaný přehled těch nejdůležitějších a nejzajímavějších zpráv z Janem Kordovským. Vychází každý pátek. Díl má něco kolem třiceti minut. Kromě komentáře Jana Kordovského se dozvíte komentář k tématu i od odborníka. Stopáž je opět z dílny Seznam zpráv.
Studio N
Zpravodajsko-publicistický podcast Deníku N s Filipem Titlbachem. Vychází denně. Na začátku se vždy jednomu aktuálnímu tématu současnosti, investigativní žurnalistice. Na konci podcastu se dozvíte to nejzajímavější z aktuálního dění a zpráv. Délka epizod je komem dvaceti minut a ke komentáři témat si Filip zve i hosty.
Další články
TOP 10 sportovních podcastů, které musíte znát!
Podcasty pro všechny, které baví sport! Ať už jeho provozování nebo jen koukání na něj v telce. Od hlubších pohledů na strategie a taktiky až po osobní příběhy sportovců. Tyhle podcasty nabízejí zábavný a poučný pohled na svět sportu. My jsme jich pro vás vybrali 10 nejposlouchanějších, které se zabývají jak sportem obecně, tak fotbalem, během a spoustou dalšího.
Šárka Möllerová
23.4.2024
1 700 aktivních podcastů. Posluchači jsou těm svým věrni a naučili se za ně platit
V Česku je podle autora projektu České podcasty Dana Tržila okolo sedmi tisíc podcastů. Aktivních pak zhruba 1700 (mají letos alespoň jednu novou epizodu). Uživatelé se za podcasty navíc naučili platit. Předplatitelská platforma Forendors zveřejnila data o podporovatelech českých podcastů. Z nich vyplývá, že Češi jsou věrní většinou jednomu tvůrci. Navíc každý rok kvůli přeplácení podcastů sáhnou hlouběji do kapsy. Peníze za obsah se zvyšují, ale snižuje se jeho délka. Průměrně totiž epizody trvají 41 minut. Kolik Češi za měsíc stráví poslechem podcastů? Poslouchají více ženy nebo muži? A kdy se podcasty nejvíc poslouchají? Podívejte se s námi na největší statistiku podporovatelů podcastů v Česku.
Šárka Möllerová
16.4.2024
Podcastová reklama na vzestupu! Jaké jsou její druhy?
Podcasty nemusíme využívat jen jako médium pro zábavu a informace – dají se také využít pro budování značek a oslovování zákazníků. Nedávná studie společnosti Acast ukazuje, že podcastová reklama je na vzestupu a stává se klíčovým prvkem pro značky zaměřené přímo na spotřebitele. Ale jak přes podcasty propagovat svůj produkt? Podívejme se na několik způsobů, jak využít sílu podcastů k posílení značky a dosažení úspěchu ve světě DTC (direct-to-consumer) reklamy.
Dan Tržil
9.4.2024
Obecné
Ochrana soukromí