
Pozor na zahraniční cestovky. Klienti řeší problémy podle cizího práva, varuje majitelka Blue Style
Pozor na zahraniční cestovky. Klienti řeší problémy podle cizího práva, varuje majitelka Blue Style
před 11 dny
33 min
Spoluzakladatelka a obchodní ředitelka cestovní kanceláře Blue Style Lenka Pátek v rozhovoru pro pořad Big Deal na platformě FocusOn otevřeně popisuje aktuální kondici trhu s cestovním ruchem, proměnu českého turisty, rizika spojená s levnými nabídkami i důvody, proč v létě roste poptávka po „all inclusive“ destinacích. Firma letos očekává obrat přes devět miliard korun a ročně odbaví více než půl milionu klientů.Rozhovor začal reakcí na kritické články v médiích, které zmiňují nespokojené klienty nebo nedostatky v nabídce cestovních kanceláří. Lenka Pátek zdůraznila, že zveřejněné informace často neodpovídají realitě.„Informace jsou často vytržené z kontextu. Média otisknou i věci, které nejsou pravdivé. Například fotografie části pláže, která ve skutečnosti nepatří k danému hotelu,“ vysvětlila. V některých případech se navíc kancelář kvůli probíhajícím reklamačním řízením nemůže vyjadřovat vůbec: „V konkrétním případě, který probíhá, jsme vázáni mlčenlivostí i GDPR,“ dodala.Navzdory těmto incidentům zůstává spokojenost klientů vysoká. „Ročně odvezeme přes půl milionu lidí. Reklamace řeší jen velmi malá část. To je důkazem, že nabízíme kvalitní služby,“ shrnula.Loňský obrat 8,2 miliardy, letos míří přes devětV roce 2023 dosáhl Blue Style obratu 8,2 miliardy korun. Letos firma očekává další nárůst.„Letos překročíme devět miliard. Stále rosteme, i když už ne tak skokově jako v letech 2021 až 2023, kdy klienti po covidu chtěli cestovat a měli našetřeno,“ uvedla Pátek. Poptávka podle ní nadále roste i díky novým destinacím a rozšiřování portfolia. Firma však přistupuje k expanzi opatrně.„Nechceme jezdit úplně všude jako konkurence. Cílem je vozit klienty do destinací, které mají kvalitní turistickou infrastrukturu a hotely, za které se můžeme zaručit,“ vysvětluje.Rizika krachu cestovky? České právo chrání klientyVelké krachy cestovních kanceláří jsou podle Pátek stále možné, jak ukazují příklady jako Thomas Cook nebo FTI. Český trh je však díky legislativě výrazně bezpečnější. „Každá CK registrovaná v ČR musí mít pojištění proti úpadku a přispívat do garančního fondu. Pokud by pojistné krytí nestačilo, použijí se peníze z fondu,“ uvedla.Zvláště varovala před zahraničními subjekty, které působí na českém trhu, ale nespadají pod tuzemské právo. „Zájezd prodávaný v češtině neznamená, že firma podniká v Česku. Pokud je organizátorem subjekt z Polska, klient pak musí řešit problém v zahraničí podle cizího práva,“ varovala.Proč Češi dávají přednost all inclusive u mořeJedním z důvodů, proč Blue Style drží stabilní růst, je podle Pátek výhodnost zahraničních pobytů oproti tuzemské rekreaci. „Pokud chcete jet do čtyřhvězdičkového hotelu v Česku nebo na Slovensku, často zaplatíte víc než za dovolenou v zahraničí. A navíc nemáte jistotu počasí,“ konstatuje.Typická destinace českého klienta? „Turecko, Tunisko, Egypt, Bulharsko nebo Albánie. Mají nižší vstupní náklady a vyšší pravděpodobnost stabilního počasí,“ vyjmenovala. Češi tak podle ní stále častěji volí zájezdy s all inclusive službami, které přinášejí komfort a jistotu.Hello Jet a Blue Class: Dovolená začíná už v letadleV květnu Blue Style spustila lety s novou leteckou společností Hello Jet. Letadla létají do Egypta, Tuniska nebo Bulharska. „Zavedli jsme službu Blue Class. Chtěli jsme, aby dovolená začínala už na palubě, především s pohodlím, novými sedačkami, dětskými omalovánkami nebo dárky pro oslavence,“ popsala novinku.Letadla jsou nová a obrendovaná. „Posádka je vyškolená, poskytujeme nadstandardní služby. Pro klienty je to důležitý detail, který jim zážitek z cesty výrazně zpříjemní,“ dodala.
Odkazy
Web podcastuwww.focuson.cz
https://ceskepodcasty.cz/epizoda/1085791
Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!