
Politika do byznysu nepatří. Babiš byl výjimka – polarizoval. Rohlík potěšil městského liberála.
Politika do byznysu nepatří. Babiš byl výjimka – polarizoval. Rohlík potěšil městského liberála.
před rokem
29 min
Dlouho platilo, že politika a byznys se do sebe nepletou. V posledních letech ale řada podniků svoji politiku mění. „Začalo to ještě před Donaldem Trumpem, dělo se tak většinou pod tlakem aktivistů ve Spojených státech. Na firmy se vyvinul tlak, aby ve společenských otázkách zaujímali stanovisko“, říká analytik Hrot24 Miroslav Zámečník. V USA se prý až 70% spotřebitelů domnívá, že firmy by měly deklarovat své postoje k sociálním a politickým otázkám. Naopak v Česku se podle Zámečníka zdá, že většina lidí oceňuje, když se firmy příliš politicky neangažují. Připomíná ale jednu výjimku. Andrej Babiš čelil podobným protestům – vznikla i aplikace, která upozorňovala zákazníky na potraviny vyrobené Agrofertem. Podle Zámečníka šlo o to, že bývalý premiér byl osobou, která polarizovala.
V rozhovoru Zámečník naráží na situaci Rohlíku, který se rozhodl přestat nabízet produkty společnosti Rabbit Zdeňka Jandejska – jednoho z pořadatelů pražských zemědělských protestů. Toto rozhodnutí vyvolalo rozporuplné reakce veřejnosti. Může podobná aktivita Rohlíku pomoci, nebo mu může naopak ublížit? Je v takové pozici, že si podobné rozhodnutí může dovolit? Mají se firmy politicky a společensky angažovat?
Odkazy
Web podcastuwww.hrot24.cz
https://ceskepodcasty.cz/epizoda/359546
Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!