Venkovní reklama: Jsou billboardy mrtvé?

Venkovní reklama: Jsou billboardy mrtvé?

před 7 lety

12 min


Komerční sdělení: Často nám vyčítáte, že se až příliš věnujeme online marketingu a zapomínáme na reklamu ve světě mimo internet. Přinášíme vám proto první díl seriálu o venkovní reklamě, který budeme natáčet společně s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz. Začneme tím, jak na tom vlastně venkovní (nebo také outdoorová) reklama je. Často se říká, že je mrtvá a že nefunguje. Zejména po zákazu billboardů u dálnic. Je to pravda a kdy se vůbec vyplatí do venkovní reklamy investovat? Také jsem se Martina zeptal na to, proč by dnes firmy měly investovat do venkovních reklamních ploch, které se v porovnání s online marketingovými nástroji nedají v podstatě vůbec měřit a vyhodnocovat. V dalších dílech, které budou vycházet každých 14 dní, se dozvíte třeba to, jak vypadají skutečně efektivní billboardy, kam je ideálně umístit a pro jaké marketingové kampaně se vyplatí nejvíce. V jakých situacích uvažovat o venkovní reklamě? Chci přivést lidi do kamenné prodejny – např. při otevření nové provozovny. Chci zákazníky podnítit k akci – např. při časově omezené slevové akci. Chci vzbudit zájem – např. když uvádím na trh novou službu nebo výrobek. Chci přitáhnout lidi na kulturní událost – pořádám např. festival, koncert, módní show, apod. Spouštím něco nového a chci bombastický start – ideálně v kombinaci s dalšími typy reklamy. Chci, aby zákazníci „věděli, že existuji“. Chci podporovat známost své značky – zákazník si raději vybere zboží, které již odněkud zná. Chci prestiž pro svoji firmu – zákazníci hodnotí zboží podporované reklamou jako kvalitnější. Hlavní výhody venkovní reklamy: Nelze přepnout ani vypnout. Působí 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Opakované působení podporuje zapamatování – zákazníci reklamu vidí každý den po cestě do zaměstnání. Přesné cílení – nejen město, ale i výběr konkrétní lokality: u lékárny, před nádražím, u odbočky k mé restauraci, atd. Při nasazení venkovní reklamy platí stejná pravidla jako u jiných druhů marketingu: musím především vědět kdo je moje cílová skupina a s jakým sdělením ji chci oslovit. rostecky.cz www.rostecky.cz Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu https://rostecky.cz/upozorneni.

Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!
Odesláním souhlasíte, aby vám ČESKÉ PODCASTY zasílaly pravidelné e-mailové newslettery o novinkách. Tento souhlas udělujete na dobu neurčitou s tím, že jej můžete kdykoliv bezplatně odvolat prostřednictvím tlačítka v každém newsletteru.
O tom, jak s vašimi osobními údaji (tj. e-mailem) nakládáme, si můžete přečíst na stránce zásady ochrany osobních údajů.
© 2025 České Podcasty