
Venkovní reklama: Jsou billboardy mrtvé?
Venkovní reklama: Jsou billboardy mrtvé?
před 7 lety
12 min
Komerční sdělení: Často nám vyčítáte, že se až příliš věnujeme online marketingu a zapomínáme na reklamu ve světě mimo internet. Přinášíme vám proto první díl seriálu o venkovní reklamě, který budeme natáčet společně s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz.
Začneme tím, jak na tom vlastně venkovní (nebo také outdoorová) reklama je. Často se říká, že je mrtvá a že nefunguje. Zejména po zákazu billboardů u dálnic. Je to pravda a kdy se vůbec vyplatí do venkovní reklamy investovat?
Také jsem se Martina zeptal na to, proč by dnes firmy měly investovat do venkovních reklamních ploch, které se v porovnání s online marketingovými nástroji nedají v podstatě vůbec měřit a vyhodnocovat.
V dalších dílech, které budou vycházet každých 14 dní, se dozvíte třeba to, jak vypadají skutečně efektivní billboardy, kam je ideálně umístit a pro jaké marketingové kampaně se vyplatí nejvíce.
V jakých situacích uvažovat o venkovní reklamě?
Chci přivést lidi do kamenné prodejny – např. při otevření nové provozovny.
Chci zákazníky podnítit k akci – např. při časově omezené slevové akci.
Chci vzbudit zájem – např. když uvádím na trh novou službu nebo výrobek.
Chci přitáhnout lidi na kulturní událost – pořádám např. festival, koncert, módní show, apod.
Spouštím něco nového a chci bombastický start – ideálně v kombinaci s dalšími typy reklamy.
Chci, aby zákazníci „věděli, že existuji“.
Chci podporovat známost své značky – zákazník si raději vybere zboží, které již odněkud zná.
Chci prestiž pro svoji firmu – zákazníci hodnotí zboží podporované reklamou jako kvalitnější.
Hlavní výhody venkovní reklamy:
Nelze přepnout ani vypnout.
Působí 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Opakované působení podporuje zapamatování – zákazníci reklamu vidí každý den po cestě do zaměstnání.
Přesné cílení – nejen město, ale i výběr konkrétní lokality: u lékárny, před nádražím, u odbočky k mé restauraci, atd.
Při nasazení venkovní reklamy platí stejná pravidla jako u jiných druhů marketingu: musím především vědět kdo je moje cílová skupina a s jakým sdělením ji chci oslovit.
rostecky.cz
www.rostecky.cz
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu https://rostecky.cz/upozorneni.
Odkazy
Web podcasturostecky.cz
https://ceskepodcasty.cz/epizoda/502170
Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!