České radary od Meteopressu jedou. Konkurenci drtí technologií i cenou

České radary od Meteopressu jedou. Konkurenci drtí technologií i cenou

před 9 měsíci

27 min


Společnost Meteopress prodávala v devadesátých letech mediálním domům data o počasí. Zájem o ně po roce 2000 klesal a s ním i marže, které si firma brala. Potřebovali proto najít jinou cestu, kterou se uplatní na trhu. Našli ji.„My jsme začali s radary před 15 lety z toho důvodu, že jsme měli obtížně dostupná data na místech, která jsme potřebovali. Když jsem tehdy napsal našim dnešním konkurentům, jestli by mi data o počasí neprodali, půlka z nich mi neodpověděla a druhá půlka se mi vysmála, že až budu mít dva až tři miliony dolarů na projekt, mám se ozvat,“ říká v Agendě SZ Byznys šéf společnosti Michal Najman.Touto cestou se však Meteopress nevydal. Místo nakupování dat z cizích radarů si vyvinul vlastní přístroj, jehož technologii se mu podle Najmana podařilo „hacknout“ díky lodní verzi tohoto zařízení. Díky dalším měsícům vývoje vyvinuli první Solid-State radar na světě, který šéf Meteopressu označuje za technologii budoucnosti pro měření počasí.Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!
Odesláním souhlasíte, aby vám ČESKÉ PODCASTY zasílaly pravidelné e-mailové newslettery o novinkách. Tento souhlas udělujete na dobu neurčitou s tím, že jej můžete kdykoliv bezplatně odvolat prostřednictvím tlačítka v každém newsletteru.
O tom, jak s vašimi osobními údaji (tj. e-mailem) nakládáme, si můžete přečíst na stránce zásady ochrany osobních údajů.
© 2025 České Podcasty