microphone

Trendy ve finančním poradenství: Placené poradenství

Trendy ve finančním poradenství: Placené poradenství

0

Andreas Pál, CEO společnosti Moventum, ve své prezentaci na FINfest EFPA 2019 hovoří o trendech ve finančním poradenství. Zaměřuje se na investice a v rámci nich na nové fondy, asset management a nová portfolia s placeným finančním poradenstvím. Jen ve Spojených státech má placené poradenství objem 4 mld. USD. I v České republice Moventum nabízí 30 až 40 % svých služeb klientem placené finanční poradenství. U provizního poradenství má finanční poradce sice úvodní provizi vyšší, ale musí zejména v souvislosti s MiFID II zdůvodňovat, proč zvolil příslušné fondy – zda ve prospěch klienta, nebo z důvodu provize. Naopak u placeného poradenství není žádná provize při sjednání obchodu, poradce se domluví s klientem na správcovském poplatku, což zvýší hodnotu firmy. Andreas Pál dále vypočítává hodnotu firmy, která se zabývá provizním a placeným poradenstvím. To je významné zejména při prodeji firmy při odchodu do důchodu. Moventum přitom nabízí možnost automatického inkasa servisního poplatku. Placený model je i důvěryhodnější pro klienta. Není důvod, aby poradce prodával fondy pro provizi, ale vybírá nejlepší pro klienta. Navíc je model i transparentnější. Při uzavření klasické „provizní“ investice nemá klient představu, kde na něj jaké poplatky dopadnou – tu je získatelská provize, tu věrnostní provize, správcovský poplatek… Jako poradce jste naprosto flexibilní ve stanovení poměru cena – výkon a ve stanovení cenové politiky. Může si stanovit různé balíčky služeb pro různé klienty. Andreas Pál nabízí v prezentaci několik příkladů, jak lze k cenotvorbě přistoupit. Včetně možnosti „vysadíme za vás strom v Amazonii“. Zpřísňující legislativa, která jde v některých zemích až směrem k zákazu provizního poradenství, což je další motivací k hledání alternativy. Navíc zákazníci získávají možnost zjištění informací ex-post, kdy si nechají zjistit, kolik z investovaných peněz zaplatili na poplatcích. Placené poradenství v tomto dělá jednoznačně transparentnější službu. U věrnostní provize (následné provize) navíc legislativa vyžaduje zdůvodnění, za co ji poradce dostává a jaké služby za ni nabízí. U placeného poradenství je vztah s klientem a poskytované služby nastaven jednoznačně. A věrnostní provizi buď dostane zákazník, nebo je možné využít třídy […] Zdroj

Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!
Odesláním souhlasíte, aby vám ČESKÉ PODCASTY zasílaly pravidelné e-mailové newslettery o novinkách. Tento souhlas udělujete na dobu neurčitou s tím, že jej můžete kdykoliv bezplatně odvolat prostřednictvím tlačítka v každém newsletteru.
O tom, jak s vašimi osobními údaji (tj. e-mailem) nakládáme, si můžete přečíst na stránce zásady ochrany osobních údajů.
© 2025 České Podcasty