
Jan Brejl: Čí je klient? Našim cílem je, aby byl klient náš
Jan Brejl: Čí je klient? Našim cílem je, aby byl klient náš
před 5 lety
18 min
Jedním z témat letošního ročníku konference Hypotéka 2020 bylo i spotřebitelské chování klientů finančních institucí. Na konferenci vystoupil obchodní ředitel skupiny Partners Jan Brejl. Ve svém příspěvku uvedl, že dnes přestává platit afinita vůči kterékoli finanční značce.
Do popředí naopak vstupuje tlak na zlepšení kvality již stávajících poskytovaných služeb. Jako příklad Jan Brejl uvedl taxi služby, kde je více taxislužeb objednáváno klienty prostřednictvím jedné aplikace v mobilu.
„Lidé nebudou chtít řešit jednotlivé nabídky, ale naopak budou chtít jednu aplikaci, které jim tyto služby srovná, vyhodnotí a nabídne jim pro ně to nejlepší. Kdo toto pochopí, tak ten vyhraje,“ uvedl.
Tomáš Valta, který má v Komerční bance na starosti distribuci finančních produktů, ho následně doplnil: „Já mám dost všelijak starých dětí, tak si myslím, že mohu udělat srovnání a je to jednoduché. To, co jim funguje v mobilu, a funguje to, je dobré.“
V případě konkrétně hypotečních úvěrů ale i upřesnil, že banky často hledají všemožné způsoby, aby značnou část hypoték mohly schválit, takže nějaká plná digitalizace prostřednictvím aplikací v mobilu prozatím nepřichází do úvahy.
Co říká Jan Brejl pro FinTag.cz
Jan Brejl v podcastovém rozhovoru pro FinTag.cz rozděluje klienty finančních institucí do tří skupin. Jsou to ti, kteří mají a rádi by měli ještě více. Pak jsou ti, kteří nemají a potřebují. A třetí skupina je mix předchozích dvou skupin.
„To jsou ti, kteří mají, ale potřebují, klasicky lidé s hypotékou,“ upřesňuje v rozhovoru, v němž se vyjadřuje i ke kvalitě online služeb při sjednávání a správě kteréhokoli finančního produktů.
„Je to integritě konkrétního finančního zprostředkovatele, jestli mu jde o krátkodobý profit, to znamená, že pokud se staráte o klienta dlouhodobě, tak mu nemůžete dovolit na první dobrou nabídnou službu, která by nebyla dobrá nebo lepší než ostatní,“ tvrdí.
Jako technický problém pak uvádí skutečnost, že většina online řešení primárně cílí na akvizici klienta, uzavření smlouvy. V momentě, kdy ho získá, ale on potřebuje cokoli v souvislosti se sjednaným produktem podniknout, musí někam volat, často i chodit.
„Tam si myslím, že se velké společnosti klientovi odcizily a dívají se na něj jen jako na zboží. Všechno, co poskytuje globální finanční trh, v Česku máme. Otázka ale je forma toho všeho,“ říká.
Vymýšlet zbrusu nové finanční produktu podle něj nyní nedává smysl. Budoucnost je ve zkvalitnění stávajících produktu a to i pomocí moderních technologií. Více na FinTag.cz
Odkazy
https://ceskepodcasty.cz/epizoda/78570
Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!