Bizarní příběhy z hokejového sázení. Chybějící díra v ledu i zvrat, který stál miliony

Bizarní příběhy z hokejového sázení. Chybějící díra v ledu i zvrat, který stál miliony

před 4 měsíci

27 min


Odvěká otázka českého sportu zní: Je číslem jedna hokej, nebo fotbal? Odpověď není jednoznačná a závisí na úhlu pohledu. Zatímco z hlediska objemu sázek jasně vede fotbal díky množství soutěží a zápasů, emotivně zůstává hokej tím, co Češi mají nejvíce „v kůži". V pořadu Brand Date na platformě FocusOn jsme probírali letošní hokejové mistrovství optikou sázek. „Z našeho pohledu má tato otázka dvě perspektivy," vysvětluje Marek Janoušek, manažer sponzoringu společnosti Fortuna. „Na fotbal se jednoznačně sází více, je to dané tím, že je těch soutěží více a také více zápasů. Hokej má NHL a pak několik zemí v Evropě, kde se hraje. Z hlediska našeho byznysu je tedy fotbal jednoznačně číslo jedna."Na druhou stranu český hokej těží z dlouhodobých úspěchů a národní hrdosti. „Jsme hokejový národ a hokej máme možná maličko více v kůži jako fanoušci nebo jako Češi. Máme více úspěchů, máme větší šanci mistrovství vyhrát," dodává Janoušek s tím, že komunikačně jsou zástupci českého hokeje na skvělé úrovni.Ondřej Šnaidauf, obchodní a marketingový ředitel Českého hokeje, jednoznačně staví hokej na první místo: „Musím říct jednoznačně hokej. Pro Čecha je hokej něco jako fotbal pro Brazilce. V období mistrovství světa je to vidět na číslech i sledovanosti."Digitální revoluce v komunikaci se stala základem marketingové strategieMarketingová strategie českého hokeje se v posledních letech výrazně proměnila, přičemž digitální komunikace se stala jejím pilířem. „Pro nás je gró komunikace především na digitálních platformách, v televizi a asi nejvíce je vidět komunikace na sociálních sítích," popisuje Šnaidauf.Český hokej se snaží být u všeho první a poskytovat fanouškům okamžitý servis. „Chceme, aby fanoušek, který sleduje zápas v televizi a má v ruce telefon, měl tam ještě kanál českého hokeje - například Instagram. Když padne gól, tak mu ho hned ukážeme v nějakých highlights na sociálních sítích," vysvětluje Šnaidauf strategii real-time marketingu.Co však funguje nejlépe, je autentický obsah ze zákulisí. „Obrovsky nám funguje pohled pod pokličku národního týmu - do kuchyně, do šatny, do toho, jak se kluci připravují na zápasy. To je obsah, který funguje velmi dobře," říká marketingový ředitel.Zajímavé je, že český hokej nepotřebuje během mistrovství světa navyšovat tým lidí starající se o sociální sítě. „Máme tým stabilní celý rok a každý má svou roli. Pro nás je domácí zápas národního týmu nebo zápas na mistrovství světa srovnatelný," vysvětluje Šnaidauf.Co se dozvíte v celém rozhovoru - 5 zajímavých bodů:Kuriózní příběh o "díře v ledu" - Fortuna měla v nabídce sázek možnost vsadit si na přerušení zápasu kvůli díře v ledu, ale právě v momentě, kdy se to na mistrovství skutečně stalo, tuto sázku náhodou neměla v systému.Nejbizarnější sázkařský příběh turnaje - Amerika jako obrovský favorit vedla nad Norskem o čtyři góly, Fortuna už vyplatila všem sázkařům výhru, ale nakonec Američané dokázali zápas ztratit už v základní hrací době.Konkrétní částky nejvyšších sázek - V rozhovoru padnou informace o sázkách v jednotkách milionů korun a největších výhrách na mistrovství.Detaily o právním boji proti ambush marketingu - IIHF má speciální tým právníků, kteří během mistrovství monitorují celý internet a okamžitě posílají předžalobní výzvy firmám, které neoprávněně využívají hokejovou symboliku.Plány na využití umělé inteligence a moderních technologií - Oba hosté diskutují o tom, jak by mohli v budoucnu využít AI, avatary a další moderní technologie v marketingové komunikaci kolem hokeje.

Přihlašte se k newsletteruLadíme české podcasty do dokonalosti. Buďte u toho s námi!
Odesláním souhlasíte, aby vám ČESKÉ PODCASTY zasílaly pravidelné e-mailové newslettery o novinkách. Tento souhlas udělujete na dobu neurčitou s tím, že jej můžete kdykoliv bezplatně odvolat prostřednictvím tlačítka v každém newsletteru.
O tom, jak s vašimi osobními údaji (tj. e-mailem) nakládáme, si můžete přečíst na stránce zásady ochrany osobních údajů.
© 2025 České Podcasty