Pokud hledáte podcast, který vás posune, tady začněte. Výběr marketingového specialisty Patrika Bicana propojuje exotické cesty, politické zákulisí, neurovědu i inspiraci pro tvůrce.
Patrik Bican, Šárka Möllerová
12.12.2025
Podcasty jsou fenoménem, který si v posledních letech získává stále více příznivců, a Česká republika rozhodně není pozadu. S téměř čtyřmi miliony posluchačů a rostoucí popularitou napříč generacemi se stávají podcasty nejen zábavou, ale také mocným nástrojem pro budování značky a oslovování specifických cílových skupin. To představuje obrovskou příležitost pro inzerenty i rozvoj podcastů.
Šárka Möllerová
14. 1. 2025

Podle dat Českého statistického úřadu a NMS research pro Český rozhlas poslouchá podcasty více než polovina české internetové populace, a to alespoň jednou měsíčně. V rámci Evropské unie se Česko umístilo na 8. příčce, což svědčí o vysokém zájmu o tento formát. Zájem o podcasty otevírá dveře i inzerentům a přispívá k rozvoji podcastové scény u nás. Reklama v podcastech ale může mít několik podob, o nich si můžete přečíst zde.
Active Radio a CNC zdůrazňují, že zájem o podcasty neustále roste a že tato forma komunikace se stává klíčovým nástrojem pro efektivní marketingové kampaně. Navzdory růstu však investice do audio reklamy zůstávají překvapivě nízké. Podle organizace WARC jde do audio reklamy pouze 8,4 % z celkových reklamních výdajů.
To představuje obrovskou příležitost, která zatím není plně využitá, přestože reklama v podcastech dosahuje mnohem vyšší pozornosti než například televize (podcasty dosahují podle WARC 10 630 sekund pozornosti na tisíc impresí (APM) a televize jen 4 430 APM). Tento rozdíl dokládá, že podcasty mohou být velmi efektivním a často přehlíženým kanálem, který si zaslouží větší pozornost od inzerentů.
A v čem také tkví kouzlo podcastů? Dokáží proniknout do komunit. Audio formáty mají unikátní schopnost proniknout do subkultur, což umožňuje značkám oslovit specifické cílové skupiny. Například posluchači sportovních podcastů mají třikrát vyšší pravděpodobnost, že si vyhledají značku sponzora, a čtyřikrát vyšší pravděpodobnost, že si zakoupí její produkt nebo službu. Vyplývá to z průzkumu Audacy, který ukazuje, že podcastová reklama není jen o zasažení publika, ale také o vytvoření hlubšího vztahu se značkou.
Navzdory rostoucí popularitě podcastů stále existuje velká propast mezi jejich konzumací a reklamními investicemi. „Zvuk značně ovlivňuje pozornost, povědomí o značce i klíčové obchodní KPI, ale investice do audio formátů tomu zatím neodpovídají,“ říká Paul Stringer z WARC pro Mediaguru.cz. Podcastová reklama může podpořit sdělení z jiných médií a lépe využít pozornost posluchačů.. Podcasty tak mohou být nejen zábavou, ale také klíčovou součástí moderního marketingového mixu.
A pokud vás zajímá i poslechovost a monetizace, podívejte se na článek o věrnosti posluchačů a placení za obsah.
Zdroj: České podcasty na vrcholu Creators Hub LinkedIn Mediaguru.cz Audacy

Pokud hledáte podcast, který vás posune, tady začněte. Výběr marketingového specialisty Patrika Bicana propojuje exotické cesty, politické zákulisí, neurovědu i inspiraci pro tvůrce.
Patrik Bican, Šárka Möllerová
12.12.2025

Spotify Wrapped letos opět zaplnil Instagram a nabídl detailní pohled na to, jak Češi skutečně poslouchají podcasty. Prošli jsme desítky sdílených statistik, příběhů a žebříčků, a přinášíme výběr toho nejzajímavějšího, co na sociálních sítích zaznělo a také interpretace toho, co to říká o českých posluchačích.
Šárka Möllerová
11.12.2025

Kdo stojí za podcasty, které si pouštíme cestou do práce, při běžných činnostech nebo když hledáme inspiraci. V rozhovorech s tvůrci české podcastové scény nahlížíme do jejich světa. Zajímá nás, jak přemýšlejí o zvuku, tématech i publiku. Co je žene dopředu, co je na tom baví a co jim dává zabrat. Tentokrát jsme nahlédli do zákulisí podcastu Věci od zakladatelky Forendors Denisy Hrubešové.
Denisa Hrubešová, Šárka Möllerová
10.12.2025
Na blogu Českých podcastů najdete novinky, tipy a inspiraci ze světa podcastů. Sledujeme trendy, žebříčky i tvůrce, kteří hýbou českou scénou.