Nemáte náladu a čas sledovat agendu svých oblíbených politických subjektů v televizi či na sociálních sítích? Pokud ne a pokud je vašim favoritem některé z mladých a progresivních hnutí, anebo alespoň hnutí, které se tento image snaží získat, můžete vyzkoušet relativní novinku v podobě podcastů politických stran.
Topcast (TOP09)
Topcast je v současnosti pravděpodobně nejkvalitněji zpracovaným stranickým podcastem v ČR. Jeho primárním cílem je samozřejmě představit posluchačům politický program strany. Dozvíte se zde o důležitých tématech, které hýbou českou společností a o tom, co si o nich myslí představitelé TOP09. Epizody vychází každých 14 dní , a to s velmi kvalitním technickým zpracováním.
Modrý podcast Petra Fialy (ODS)
Modrý podcast Petra Fialy je přesně tím, čím ve svém názvu slibuje být - modrým podcastem s Petrem Fialou o programu Občanské demokratické strany. Podcast se zaměřuje především na ekonomiku probíranou často s hosty, většinou straníky ODS. Někdy se však blíží i více life-stylovému formátu, kdy se například můžete dozvědět co pan Fiala čte nebo jaké dárky doporučuje pod stromeček. Podcast se bohužel v březnu tohoto roku odmlčel a zatím nevyšla další epizoda.
Piráti – Středočeský kraj a Západní vítr – Pirátský podcast ze západu Čech (Piráti)
Pirátské podcasty mají výrazně regionálnější a komornější charakter než podcasty výše zmíněných stran. V současnosti si můžeme poslechnout pořad jejich buněk ve Středočeském a Západočeském kraji. Náplň pořadu je většinou rozhovor s regionálním pirátským politikem na téma, které se daného regionu dotýká. Epizody zatím vycházejí nepravidelně a podcast tedy slouží spíše jako databáze rozhovorů o plánech a ideách představitelů strany.
Lidovecká kavárna (KDU-ČSL)
Lidovecká kavárna je spíše předvolebním než periodicky vycházejícím podcastem, který odstartoval v lednu tohoto roku a skončil pár dní před volbami do senátu a krajských zastupitelstev. Podcast vás seznámí s tématy, která Lidovci řeší a s jejich jednotlivými regionálními politiky. Dle našich informací lidovci pracují na obnovení podcastu — z Lidovecké kavárny by se měl stát pravidelný pořad tvořený převážně rozhovory, první epizody v novém kabátě by se měly objevit v prosinci tohoto roku.
A to je zatím vše..?
Více podcastů pod hlavičkou politických subjektů u nás zatím bohužel není, ale vzhledem k relativní modernosti tohoto média by se dalo čekat, že brzy nějaké přibudou.
Další články
TOP 10 sportovních podcastů, které musíte znát!
Podcasty pro všechny, které baví sport! Ať už jeho provozování nebo jen koukání na něj v telce. Od hlubších pohledů na strategie a taktiky až po osobní příběhy sportovců. Tyhle podcasty nabízejí zábavný a poučný pohled na svět sportu. My jsme jich pro vás vybrali 10 nejposlouchanějších, které se zabývají jak sportem obecně, tak fotbalem, během a spoustou dalšího.
Šárka Möllerová
23.4.2024
1 700 aktivních podcastů. Posluchači jsou těm svým věrni a naučili se za ně platit
V Česku je podle autora projektu České podcasty Dana Tržila okolo sedmi tisíc podcastů. Aktivních pak zhruba 1700 (mají letos alespoň jednu novou epizodu). Uživatelé se za podcasty navíc naučili platit. Předplatitelská platforma Forendors zveřejnila data o podporovatelech českých podcastů. Z nich vyplývá, že Češi jsou věrní většinou jednomu tvůrci. Navíc každý rok kvůli přeplácení podcastů sáhnou hlouběji do kapsy. Peníze za obsah se zvyšují, ale snižuje se jeho délka. Průměrně totiž epizody trvají 41 minut. Kolik Češi za měsíc stráví poslechem podcastů? Poslouchají více ženy nebo muži? A kdy se podcasty nejvíc poslouchají? Podívejte se s námi na největší statistiku podporovatelů podcastů v Česku.
Šárka Möllerová
16.4.2024
Podcastová reklama na vzestupu! Jaké jsou její druhy?
Podcasty nemusíme využívat jen jako médium pro zábavu a informace – dají se také využít pro budování značek a oslovování zákazníků. Nedávná studie společnosti Acast ukazuje, že podcastová reklama je na vzestupu a stává se klíčovým prvkem pro značky zaměřené přímo na spotřebitele. Ale jak přes podcasty propagovat svůj produkt? Podívejme se na několik způsobů, jak využít sílu podcastů k posílení značky a dosažení úspěchu ve světě DTC (direct-to-consumer) reklamy.
Dan Tržil
9.4.2024
Obecné
Ochrana soukromí