Tomáš Malíř: Aplikace Tapito, spolupráce s O2 a reklama na mobilech

před 7 lety

48 min

Tomáš Malíř: Aplikace Tapito, spolupráce s O2 a reklama na mobilech



Popis epizody

Aplikace Tapito se na první pohled může jevit poměrně nudně. Uživatelům pomáhá sledovat zajímavé zdroje na internetu a překládá jim jejich články. Činí tak na základě algoritmu, který pracuje třeba s tím, co se uživateli líbí. To nezní moc složitě, aplikace jde ale dál a inzerentům nabízí velmi unikátní reklamní plochy. Člověk si při pohledu na Tapito může říct, že se dívá na další Feedly. Jenomže to tak není. Tomáš Malíř, CEO společnosti TapMedia, která aplikaci vyvíjí, v rozhovoru vysvětlil základní odlišnosti od běžných RSS čteček - například uživatele nenutí zdlouhavě zadávat URL adresy oblíbených webů (nebo jejich RSS kanálů) a finální články jim zobrazují nejen v rámci samotné aplikace, ale třeba i na lockscreenu (obrazovce, když je mobil zamknutý). Právě lockscreen je zdrojem zásadních příjmů aplikace. Daří se jí totiž na něm zobrazovat i reklamní sdělení, která mají až překvapivé statistiky zobrazení. I o tom, jak Tapito s reklamou pracuje, kam se bude reklama na malých displejích posouvat a komu se do ní vyplatí investovat, jsem si s Tomášem Malířem povídal. Zajímala mne ale ještě jedna věc. Aplikace se objevuje již předinstalovaná v nových mobilních telefonech, a to díky úzké spolupráci s O2, které je spoluvlastníkem společnosti. Jak se k takové spolupráci dostat? Jak náročné bylo vyjednávání a co se při něm Tomáš naučil? I to bylo obsahem našeho rozhovoru. Co se ve videu dozvíte? Jak probíhá vývoj aplikace Tapito? Jak funguje její byznys model a v čem je unikátní? Jaký problém řeší svým uživatelům a kolik už jich dnes používá? Jak probíhá nákup reklamy v aplikaci a kde všude se zobrazuje? Kam se bude do budoucna reklama na mobilech vyvíjet? V čem se aplikace liší od klasických RSS čteček a proč ty se příliš nerozšířily? Jak funguje spolupráce s O2 a jak ji můžete zkusit navázat i vy? www.mladypodnikatel.cz www.rostecky.cz Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu https://mladypodnikatel.cz/upozorneni.

Hodnocení epizody

Další epizody