6 důvodů, proč začít používat podcast pro interní komunikaci
Dan Tržil
28. 4. 2021
V posledních letech se podcasting postupně stává velmi oblíbeným komunikačním formátem. Mainstreamová popularita je zcela zřejmá, americké podcasty dosahují milionů stažení na epizodu a podcasty už jsou zavedeným formátem i v ČR. V roce 2020 v Česku vzniklo přes 1000 podcastů. Počet tvůrců i posluchačů rok od roku roste.
V posledních měsících si všímám silného využití podcastů jako nástroje interní komunikace. Progresivní korporace nejen ve světě, ale stále více i v tuzemsku využívají interní podcasty pro snadnější komunikaci důležitých zpráv, k zapojení zaměstnanců do dění ve společnosti a k lepší koordinaci týmů pracujících na dálku.
Proč tvořit interní podcasty právě u vás? Podívejte se na 6 důvodů, proč jsou interní podcasty skvělým nástrojem pro zefektivnění komunikace ve vaší firmě
1. Poutavější komunikace
S rostoucí popularitou podcastového formátu v Česku je velká pravděpodobnost, že vaši zaměstnanci jsou zvyklí na poslech už z osobního života. Přenesením tohoto populárního formátu do pracovního prostředí poskytne zaměstnancům možnost přijímat důležitý obsah interní komunikace jednoduchou a zažitou cestou.
2. Autenticita
Management firem často používá pro komunikaci důležitých událostí interní newslettery nebo intranet. Kolik lidí ale věří, že to napsal opravdu CEO a ne oddělení interní komunikace? Hlas funguje velmi dobře na vytváření emocí a hlavní předností podcastů je jejich autenticita. Proč to nespojit a neoslovit zaměstnance krátkým rozhovorem nebo připraveným monologem? Určitě to ocení.
3. Oslovte všechny zaměstnance
V mnoha firmách je velká část zaměstnanců, kteří nesedí v kanceláři nebo obecně nepracují na počítači. Posloucháním audia z mobilního telefonu zajistíte přístup ke klíčovým informacím i těmto zaměstnancům.
Stejný princip platí pro prodejní a servisní týmy, které jsou neustále na cestách, daleko od svých kanceláří. Díky podcastu mohou tyto týmy využívat výhod funkcí jako je poslech v autě a mít tak neustále přístup k interním informacím i na cestách.
Rostoucímu trendu remote zaměstnanců dopomohla i pandemie koronaviru. Statistiky z USA ukazují, že trend „home office“ vzrostl o celých 309 % v roce 2020 v porovnání s rokem 2019. Jelikož se očekává, že tento styl práce se bude jen rozrůstat, formát podcastu může zcela evidentně usnadnit interní komunikaci na napříč firmou.
4. Konec boje s časovými pásmy
Pokud pracujete s globálním týmem, víte, že naplánovaní schůzek či konferenčního hovoru je občas nemyslitelné kvůli časovým rozdílům. Většinou to dopadá tak, že někteří zaměstnanci se chtě nechtě musí spojit v doslova nekřesťanskou hodinu.
Pokud tuto aktivitu nahradíte podcasty umožníte vašim pracovníkům větší flexibilitu a poslechnutí důležitých informací v ten správný čas.
5. Podporujte sdílení know-how
Interní komunikace nemusí vždy přicházet z managementu. Vaši zaměstnanci mají cenné informace, které si mohou navzájem sdílet. Díky neformální povaze podcastu, bude tato forma i výrazně méně náročná a veškeré vybavení, které potřebují, mají k dispozici v telefonu.
6. Budujte mosty napříč odděleními
V rámci velké firmy je velmi těžké udržet jednotnou kulturu. Sales tým bude vždy trochu odlišný od IT a nemá cenu s tím bojovat. Co takto využít podcast k překonávání mostů? Ukázat lidem v distribuci s čím se potýká backoffice. Přiblížit problémy z jedné pobočky lidem z centrály?
Podcasty zprostředkovaný vhled na firmu z různých perspektiv pomůže zaměstnancům pochopit, proč jsou věci tak, jak jsou – zlepšit porozumění procesům firmy a tak i facilitovat lepší komunikaci napříč odděleními.
Pokud by vás zajímalo, co konkrétně může podcast přinést vám nebo jak ho dostat do vaši společnosti napište na dan@ceskepodcasty.cz a rád vám pomohu.
Další články
1 700 aktivních podcastů. Posluchači jsou těm svým věrni a naučili se za ně platit
V Česku je podle autora projektu České podcasty Dana Tržila okolo sedmi tisíc podcastů. Aktivních pak zhruba 1700 (mají letos alespoň jednu novou epizodu). Uživatelé se za podcasty navíc naučili platit. Předplatitelská platforma Forendors zveřejnila data o podporovatelech českých podcastů. Z nich vyplývá, že Češi jsou věrní většinou jednomu tvůrci. Navíc každý rok kvůli přeplácení podcastů sáhnou hlouběji do kapsy. Peníze za obsah se zvyšují, ale snižuje se jeho délka. Průměrně totiž epizody trvají 41 minut. Kolik Češi za měsíc stráví poslechem podcastů? Poslouchají více ženy nebo muži? A kdy se podcasty nejvíc poslouchají? Podívejte se s námi na největší statistiku podporovatelů podcastů v Česku.
Šárka Möllerová
16.4.2024
Podcastová reklama na vzestupu! Jaké jsou její druhy?
Podcasty nemusíme využívat jen jako médium pro zábavu a informace – dají se také využít pro budování značek a oslovování zákazníků. Nedávná studie společnosti Acast ukazuje, že podcastová reklama je na vzestupu a stává se klíčovým prvkem pro značky zaměřené přímo na spotřebitele. Ale jak přes podcasty propagovat svůj produkt? Podívejme se na několik způsobů, jak využít sílu podcastů k posílení značky a dosažení úspěchu ve světě DTC (direct-to-consumer) reklamy.
Dan Tržil
9.4.2024
Kam na výlet? Podcasty o památkách a výletech po Česku
Nevíte kam na výlet? Co takhle si nechat poradit od autorů těchto podcastů. S dubnem se otevírají brány všech památek, a tyhle podcasty jsou plné inspirativních tipů na výlety do přírody i po hradech a zámcích. Je čas vyrazit ven a objevit všechny poklady, které naše země nabízí!
Šárka Möllerová
2.4.2024
Obecné
Ochrana soukromí