Zpět

6 důvodů, proč začít používat podcast pro interní komunikaci

Ze světa podcastů

Dan Tržil

28. 4. 2021

V posledních letech se podcasting postupně stává velmi oblíbeným komunikačním formátem. Mainstreamová popularita je zcela zřejmá, americké podcasty dosahují milionů stažení na epizodu a podcasty už jsou zavedeným formátem i v ČR. V roce 2020 v Česku vzniklo přes 1000 podcastů. Počet tvůrců i posluchačů rok od roku roste.

V posledních měsících si všímám silného využití podcastů jako nástroje interní komunikace. Progresivní korporace nejen ve světě, ale stále více i v tuzemsku využívají interní podcasty pro snadnější komunikaci důležitých zpráv, k zapojení zaměstnanců do dění ve společnosti a k lepší koordinaci týmů pracujících na dálku.

Proč tvořit interní podcasty právě u vás? Podívejte se na 6 důvodů, proč jsou interní podcasty skvělým nástrojem pro zefektivnění komunikace ve vaší firmě

1. Poutavější komunikace

S rostoucí popularitou podcastového formátu v Česku je velká pravděpodobnost, že vaši zaměstnanci jsou zvyklí na poslech už z osobního života. Přenesením tohoto populárního formátu do pracovního prostředí poskytne zaměstnancům možnost přijímat důležitý obsah interní komunikace jednoduchou a zažitou cestou.

2. Autenticita

Management firem často používá pro komunikaci důležitých událostí interní newslettery nebo intranet. Kolik lidí ale věří, že to napsal opravdu CEO a ne oddělení interní komunikace? Hlas funguje velmi dobře na vytváření emocí a hlavní předností podcastů je jejich autenticita. Proč to nespojit a neoslovit zaměstnance krátkým rozhovorem nebo připraveným monologem? Určitě to ocení.

3. Oslovte všechny zaměstnance

V mnoha firmách je velká část zaměstnanců, kteří nesedí v kanceláři nebo obecně nepracují na počítači. Posloucháním audia z mobilního telefonu zajistíte přístup ke klíčovým informacím i těmto zaměstnancům.

Stejný princip platí pro prodejní a servisní týmy, které jsou neustále na cestách, daleko od svých kanceláří. Díky podcastu mohou tyto týmy využívat výhod funkcí jako je poslech v autě a mít tak neustále přístup k interním informacím i na cestách.

Rostoucímu trendu remote zaměstnanců dopomohla i pandemie koronaviru. Statistiky z USA ukazují, že trend „home office“ vzrostl o celých 309 % v roce 2020 v porovnání s rokem 2019. Jelikož se očekává, že tento styl práce se bude jen rozrůstat, formát podcastu může zcela evidentně usnadnit interní komunikaci na napříč firmou.

4. Konec boje s časovými pásmy

Pokud pracujete s globálním týmem, víte, že naplánovaní schůzek či konferenčního hovoru je občas nemyslitelné kvůli časovým rozdílům. Většinou to dopadá tak, že někteří zaměstnanci se chtě nechtě musí spojit v doslova nekřesťanskou hodinu.

Pokud tuto aktivitu nahradíte podcasty umožníte vašim pracovníkům větší flexibilitu a poslechnutí důležitých informací v ten správný čas.

5. Podporujte sdílení know-how

Interní komunikace nemusí vždy přicházet z managementu. Vaši zaměstnanci mají cenné informace, které si mohou navzájem sdílet. Díky neformální povaze podcastu, bude tato forma i výrazně méně náročná a veškeré vybavení, které potřebují, mají k dispozici v telefonu.

6. Budujte mosty napříč odděleními

V rámci velké firmy je velmi těžké udržet jednotnou kulturu. Sales tým bude vždy trochu odlišný od IT a nemá cenu s tím bojovat. Co takto využít podcast k překonávání mostů? Ukázat lidem v distribuci s čím se potýká backoffice. Přiblížit problémy z jedné pobočky lidem z centrály?

Podcasty zprostředkovaný vhled na firmu z různých perspektiv pomůže zaměstnancům pochopit, proč jsou věci tak, jak jsou – zlepšit porozumění procesům firmy a tak i facilitovat lepší komunikaci napříč odděleními.

Pokud by vás zajímalo, co konkrétně může podcast přinést vám nebo jak ho dostat do vaši společnosti napište na dan@ceskepodcasty.cz a rád vám pomohu.