V dnešním druhém díle představujeme Podcast Inspiraci od Pavlíny Louženské. Pavlína Louženská je konzultuje marketing, produkt a byznys pro technologické startupy a módní značky. Vystudovala anglistiku na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Působila v H1.cz, ZOOT nebo 2FRESH. Založila iniciativu #HolkyzMarketingu, která dnes sdružuje už přes 20 000 žen. Je členkou správní rady Transparency International, stratéžkou agentury manGoweb, mentorkou Google pro startupy a pravidelně píše na blog pavlinaspeaks.com i do dalších médií.
“Podcastů neposlouchám moc. Mám fotografickou paměť a logicky tak trávím víc času čtením. Když už, obvykle hledám podcasty, které nabízí obsah, který jinde nenacházím, mají jasný fokus a netrvají déle než cesta z práce domů. Protiklad Tima Ferrise.,,
Business of Fashion je povinná četba pro ty, co to s módou myslí vážně. Imran Amed, zakladatel BoF, si do studia zve lidi, kteří obvykle rozhovory nedávají, ale většinou stojí za tím jak, co a proč právě nakupujeme a čteme. Od šéfa digitálu LVMH až po zakladatele teniskové burzy StockX. Většina rozhovorů má do třiceti minut a záznamy z konferencí, které BoF pořádá po celém světě také. Pokud vás móda nezajímá (škoda!), najděte si třeba rozhovory s architekty, VCs nebo experty na generaci Z. Tip: Bavilo vás to a hledáte, kam dále? Nalaďte si ještě Business of Hype. Kdyby se BoF specializoval jen na streetwear, vznikla by tahle rozhovorová série. Pokud řešíte, co má teď hype (a proč), tohle je povinnost. Od šéfa kolaborací Adidas až po majitele francouzské agentury, která ze Chanelu vytvořila cool značku.
Where should we begin je podcast, který dává v audiu největší smysl z těch, co poslouchám. Jde totiž o záznamy z párových sezení komentované terapeutkou Esther Perel. Ta se stala slavnou díky TED Talku o tom, jak udržet vášeň v dlouhodobých vztazích. Přestože se specializuje na nevěru, řeší v podcastu celou škálu emocí a stavů. Od toho, jak děti mění sexuální napětí až po fantazie, které jsou možná tabu. Voyeuristická exkurze, která vás naučí, jak být za zavřenými dveřmi vnímavější. Tip: Ošíváte se? Začněte sérií o pracovních vztazích.
České tipy
O kousek blíž je intimní rozhovor. Na jedné straně stolu je vždy Kristýna Klímová a na druhé jiná mladá kreativní žena. Je to dlouhé, silné a někdy na hraně slz.
Tradeshow.cz je o fotbale, streetwearu a všem kolem. Radim Stezka má po dekádě práce v Queens.cz i na dalších projektech přehled a zajímavé neokoukané hosty.
GoOUT.cz do toho šlápl a má podcastů celou škálu. Ale Labello je samozřejmě guilty pleasure. Nejen od doby, kdy si žehlil v krátkém dokumentu Adama Sedláka košili žehličkou na vlasy.
CGYPP je stipendijní program pro mladé Němce a Čechy. Výsledkem ročních debat o společnosti, politice a kultuře je pro každého účastníka podcast na libovolné téma. A tak je každý díl jiný: od důvodů, proč Brexit dával smysl, až po to, že zvuková stopa Vltavy pochází zdaleka.
Co je podcast inspirace
Podcast Inspirace je seriál krátkých článků od známých osobností české scény. V sérií se dozvíte jaké podcasty osobnosti poslouchají, proč je poslouchají, co je na podcastech zajímavé a o co vás mohou obohatit.
Další články
TOP 10 sportovních podcastů, které musíte znát!
Podcasty pro všechny, které baví sport! Ať už jeho provozování nebo jen koukání na něj v telce. Od hlubších pohledů na strategie a taktiky až po osobní příběhy sportovců. Tyhle podcasty nabízejí zábavný a poučný pohled na svět sportu. My jsme jich pro vás vybrali 10 nejposlouchanějších, které se zabývají jak sportem obecně, tak fotbalem, během a spoustou dalšího.
Šárka Möllerová
23.4.2024
1 700 aktivních podcastů. Posluchači jsou těm svým věrni a naučili se za ně platit
V Česku je podle autora projektu České podcasty Dana Tržila okolo sedmi tisíc podcastů. Aktivních pak zhruba 1700 (mají letos alespoň jednu novou epizodu). Uživatelé se za podcasty navíc naučili platit. Předplatitelská platforma Forendors zveřejnila data o podporovatelech českých podcastů. Z nich vyplývá, že Češi jsou věrní většinou jednomu tvůrci. Navíc každý rok kvůli přeplácení podcastů sáhnou hlouběji do kapsy. Peníze za obsah se zvyšují, ale snižuje se jeho délka. Průměrně totiž epizody trvají 41 minut. Kolik Češi za měsíc stráví poslechem podcastů? Poslouchají více ženy nebo muži? A kdy se podcasty nejvíc poslouchají? Podívejte se s námi na největší statistiku podporovatelů podcastů v Česku.
Šárka Möllerová
16.4.2024
Podcastová reklama na vzestupu! Jaké jsou její druhy?
Podcasty nemusíme využívat jen jako médium pro zábavu a informace – dají se také využít pro budování značek a oslovování zákazníků. Nedávná studie společnosti Acast ukazuje, že podcastová reklama je na vzestupu a stává se klíčovým prvkem pro značky zaměřené přímo na spotřebitele. Ale jak přes podcasty propagovat svůj produkt? Podívejme se na několik způsobů, jak využít sílu podcastů k posílení značky a dosažení úspěchu ve světě DTC (direct-to-consumer) reklamy.
Dan Tržil
9.4.2024
Obecné
Ochrana soukromí